Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-10-2024, 11:54 door Anoniem

Door Anoniem: Deze aanpak is goed maar nog steeds kwetsbaar voor man-in-the-middle waarbij een handlanger inderdaad namens jou naar de bank belt om die verificatie te forceren. Dit klopt niet. Als je zelf belt moet je (i) geverifieerd worden (maar goed, dat zal dan nog wel lukken als je al een hoop informatie weet van het slachtoffer en (nu komt het) (ii) moet de medewerker van de bank zelf het bericht plaatsen in de app of IB. Als een klant (=stiekem dus de fraudeur in jouw verhaal) de bank zelf belt, zal de medewerker dat natuurlijk niet doen. Door Anoniem: Ik weet niet of dit wel zo'n goede ontwikkeling is, want dit soort dingen zorgt ervoor dat een gesprek op afstand met een medewerker van een bank niet meer onmiddelijk als verdacht wordt gezien. Dit argument begrijp ik niet helemaal. De bank heeft nooit gezegd: "wij bellen nooit". De bank zegt "wij zullen u nooit vragen om betalingen te doen". Dat blijft nog steeds zo. Ik snap niet hoe je dit niet een goede ontwikkeling vind doordat de bank met een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha