Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-10-2024, 17:49 door Anoniem

Door Anoniem: De oplossing is vrij simpel: Hou al die "sociale" media bedrijven aan dezelfde wet-en regelgeving die geldt voor de overige media zoals kranten, omroepen, etc. Die hebben een onafhankelijke redaktie met een redaktiestatuut, vaak een ombudsman met een klachtencommissie, kunnen voor smaad en laster worden vervolgd, etc. Daar hebben ze het in Amerika al over gehad. https://en.wikipedia.org/wiki/Section_230 Er is een verschil tussen organisaties die zaken publiceren (na allerlei interne controles) en organisaties die vrije meningsuitingen van anderen distribueren. Vergelijk het met een ondernemer die voor iemand een podium optuigt en die iemand gaat vervolgens vanaf dat podium allerlei 'desinformatie' scanderen. Moet die ondernemer dan aangesproken worden voor wat die iemand gezegd heeft, of die iemand zelf? En wat als een toevallige voorbijganger allerlei 'desinformatie' terug gaat scanderen? Als de postbode duizenden brieven met 'desinformatie' bezorgt, dient de postbode daarop aangesproken ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha