Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-10-2024, 15:46 door Erik van Straten

Door Anoniem: Wat had de ING hier kunnen doen om dit te voorkomen? Denk bijvoorbeeld aan een combinatie van meerdere van onderstaande mogelijkheden (deze lijst is ongetwijfeld onvolledig, dit is wat ik in een half uurtje uit mijn niet-bancaire mouw schudde): 1) Nooit klanten bellen/SMS'en/mailen, en dat, bij herhaling, hartstikke duidelijk maken. 2) Klanten (ook zakelijke) de mogelijkheid geven om een maximum bedrag (totaal per dag en per ontvangende rekening) in te stellen (bij voorkeur met een "allow list" voor vertrouwde rekeningnummers, die hier niet in worden meegenomen). Niet daar aan voldoende overschrijdingen tijdelijk blokkeren, of blokkeren totdat er een extra akkoord gegeven wordt (bij een en/en rekening bijv. de andere rekeninghouder). Ontheffingen uitsluitend voor een specifieke rekening moeten bijv. 2 dagen (of een door de klant instelbare periode) van tevoren worden aangevraagd (of het bedag moet tijdens zo'n periode worden geblokkeerd). 3) Een "vier ogen" verplichting voor overboekingen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha