Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Volgens Beek hebben de grote problemen door sociale media te maken met de verslavende mechanismen van de platformen en het gebrek aan controle over de content. "Het verdienmodel is erop gericht om gebruikers zo lang mogelijk aan hun platform te binden, zodat ze zoveel mogelijk advertenties te zien krijgen." Ze pleit dan ook voor het reguleren van dit soort ontwerpmechanismen. Juist. Dat is de kern van de zaak. Sociale mediabedrijven leven van advertentie-inkomsten. Die worden gemaximaliseerd als de gebruikers voortdurend op de sociale media bezig zijn, met veel interacties. De algoritmen van deze bedrijven selecteren daarom content waarvan blijkt dat die mensen actief bezig houdt op het platform. Content die daar in de praktijk hoog op scoort is content die mensen boos en verontwaardigd maakt, en content die slecht scoort is juist wat bedachtzaamheid en goed doordenken stimuleert, want dingen goed doordenken kost tijd en wat tijd kost maakt mensen trager in hun interacties. Het stimuleren van ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):