Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Deze zet van de GVB is heel slecht voor mensen in de minima. Die mensen hebben hun budget in gevallen beter in de hand als ze cash in de hand hebben ipv digitaal betalen via pin. Ook zijn er mensen in deze groep die niet altijd dichtbij een NS station wonen om daar hun ov chipkaart op te laden. Deze zet van de GVB is ook slecht voor degenen die aan hun privacy hechten. Nu dwingt de GVB (bovendien) indirect mensen te betalen via hun bank-kaart. Dit staat haaks op het EU principe vrij verkeer van diensten, die is niet louter voorbehouden aan bedrijven om hun eigen betaalwijzen te kiezen maar is juist bedoeld voor mensen/klanten om niet door een mal te worden geduwd. Hier hebben de Autoriteit Persoonsgegevens, Autoriteit Consument en Markt, Ministerie van Verkeer & Waterstaat en de vervoersautoriteit voor de regio Amsterdam bovendien ook een verantwoordelijkheid om in actie te komen. Omdat deze verandering aan meerdere verantwoordelijkheden raakt moet er zorgvuldige afstemming plaats hebben voor wie voor welk ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):