Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Dit doet me denken aan dat recente akkerfietje van de in Nederland woonachtige Australier die hier een auto probeerde te kopen. Hij kreeg een email (zogenaamd van de garage) om het geld naar een andere (Duitse) rekening te sturen. En nu daagt hij de garage voor de rechter, om zijn geld terug te krijgen. Ik zie een rechtzaak tussen de gemeente Helmond en de leverancier in de nabije toekomst :-) Je kan in het artikel lezen dat de e-mail een afwijkend herkomstadres had. Bij de Australiër was het herkomstadres niet alleen niet afwijkend, de e-mail was vanuit het e-mailsysteem dat de garage gebruikt verstuurd met het e-mailaccount van de garage, en het was zelfs geen losse e-mail maar onderdeel van een dialoog die vanuit dat e-mailaccount en die e-mailserver is gevoerd. Dat is een wezenlijk andere situatie. Had de leverancier zijn data / systemen wel voldoende beveiligd? Geen idee, maar er is een ander e-mailadres gebruikt, dus vermoedelijk zijn die systemen helemaal niet gebruikt. Iemand moet ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):