Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-11-2024, 18:03 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Ik zie een rechtzaak tussen de gemeente Helmond en de leverancier in de nabije toekomst :-) Had de leverancier zijn data / systemen wel voldoende beveiligd? Iemand moet de schade toch vergoeden ... Of wordt dit afgewenteld op de gemeenschap? Dat is niet eens zo'n slecht idee... Als het phishing was (dus vanaf een ander/vals emailadres) was het een ander verhaal, maar als de email daadwerkelijk van de leverancier afkomstig was... Nog los van het feit dat de gemeente natuurlijk zelf ook enorm fout zat door zijn processen niet op de juiste manier te doorlopen, het beleid is ongetwijfeld dat bij rekeningaanpassingen er (telefonisch) contact opgenomen wordt met de afzender. 50/50 verdeling dus. Klinkt redelijk. Maar dat lijkt voor die Australier niet te hoeven. Die had ook via een ander communcatiekanaal (bv telefoon-nr op de originele offere) kunnen navragen of dat geld wel echt naar die andere Duitse bankrekening gestuurd moest worden. Heeft ie ook niet gedaan.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha