Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Het is vandaag de dag ondenkbaar dat we een kind van twaalf een pakje sigaretten zouden verkopen. En toch stellen we kinderen continu bloot aan producten met dezelfde verslavende en giftige werking. Sociale media buiten onze breinen en die van kinderen uit. We leven immers in een economie waarbinnen cognitiewetenschap, Big Data en kunstmatige intelligentie maximaal worden ingezet om onze aandacht vast te houden. Dat dit een verslavend effect heeft is duidelijk. We moeten sociale media van haar gif ontdoen. Vanuit dit oogpunt is het minder besproken wetsvoorstel wat deze zomer in New York werd aangenomen veel interessanter: een verbod op verslavende algoritmes voor kinderen onder de 18, gecombineerd met een begrenzing van nachtelijke notificaties en push-meldingen zodat die een gezond slaapritme niet langer verstoren. Deze maatregelen beogen om sociale media van haar verslavende effect te ontdoen. door Daphne Brandenburg, universitair docent Toegepaste Ethiek, Rijksuniversiteit ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):