Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Het is niet gebruiksvriendelijkheid als met een minimum aan moeite enorme schade wordt aangericht. Het is gebruiksvriendelijker als je ziet wat je eigenlijk aan het doen bent, als de interface erop ontworpen is dat je elke handeling bewust doet, en daartoe uitnodigt, ook als dat betekent dat het een paar extra handelingen vergt. Ik vind dat de tech-industrie al decennia op een verkeerd spoor zit hierin, die is erop gericht om alles zo laagdrempelig mogelijk te maken, inclusief riskante acties. Waarom doen ze dat? Omdat dat verkoopt. Mensen herkennen het gemak namelijk direct en het risico pas als het misgaat. Ze beoordelen het dus niet goed. Verkopers passen alles aan dat directe oordeel van de klant aan zonder zich druk te maken over nadelen die eraan kleven voor de klant. Ze leveren wat de klant "wil". Ja, de klant wil dat gemak best, maar de klant wil ook geen 50 miljoen kwijtraken. Dat speelt alleen pas een rol als de platformkeuze en de verkoop allang achter de rug zijn, als de klant allang is ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):