Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-12-2024, 08:51 door dingetje

Wat ik mij afvraag gaat over dit: het slot werkt niet zonder app. Bij een conventioneel slot blijft de fysieke sleutel eigendom van de verhuurder. Maar nu zou een app verplicht gesteld worden op een telefoon welke eigendom is van de huurder. Daar gaat de verhuurder niet over. Nog even los van de huisvredebreuk door het verwerken van privégegevens zoals wie wanneer binnenkomt door verhuurder en een derde partij die niet in het huurcontract vermeld zal staan. En wat als een huurder niet beschikt over een smartphone? Ik zou denken dat de verhuurder niet alleen zorg moet dragen voor een app, maar ook voor een apparaat waarop het werkt. Het is immers het slot van de verhuurder. Dat maakt een 'slim' slot veel minder aantrekkelijk voor een verhuurder. Een app zal een inbreuk zijn op het bestaande huurcontract, omdat voor een app nieuwe juridische regels gelden die niet eerder zijn overeengekomen in het huidige huurcontract. Een verhuurder mag niet zomaar eenzijdig het huurcontract wijzigen. Hiervoor zou de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha