Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-12-2024, 09:04 door Anoniem

De voorzieningenrechter acht het dan ook onbegrijpelijk dat [leverancier] in haar hoedanigheid van ICT-beheerder van [klant], na de vervanging van de server waarop dit ERP-systeem draaide, back-ups is blijven maken van de oude server, die niet meer in gebruik was, en geen back-ups heeft gemaakt van (de mutaties op) de nieuwe server. Anders dan door een menselijke fout is dit niet te verklaren. In het vonnis valt me op dat elk kwartaal aan de klant is gerapporteerd dat gecontroleerd is dat de back-up succesvol is uitgevoerd en de restore succesvol kon worden uitgevoerd. Dat gebeurde onder vermelding van de machinenaam van de nieuwe server, en zelfs werd gerapporteerd dat er extra aandacht aan de nieuwe server was besteed, terwijl het erop lijkt dat de controles zelf moeten zijn gedaan op basis van back-ups van de oude server. Dat betekent dat elk kwartaal expliciet aan de klant werd gerapporteerd dat back-ups van de nieuwe server gemaakt en gecontroleerd werden, en dat dat goed ging. De leverancier zei dus ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha