Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-01-2025, 13:32 door Anoniem

Om een betaalpas aan Apple Pay te koppelen moeten twee gegevens die zichtbaar op de betaalpas en een verificatiecode gebruikt worden, die per SMS wordt gestuurd naar het telefoonnummer dat de bank van de klant kent. En previews van berichten tonen op de lock screen van een iPhone is een optie, zie ik her en der op webpagina's beschreven worden. Dan lijkt het erop dat als iemand die gegevens van je pas af kan kijken en ergens de gelegenheid krijgt om een telefoon die even ergens blijft liggen te observeren de koppeling tussen die pas en het eigen Apple Pay-account makkelijk is gemaakt, zonder dat daar de pincode van de pas bij nodig is. Die wordt niet genoemd! Dan deugt de procedure voor het koppelen aan Apple Pay niet, die is lek op een manier die je als klant makkelijk niet doorziet. Dat is een fout en de verantwoordelijkheid van de bank, niet van de klant. Dan is wat nodig is om je rekening te beschermen niet alleen dat je je pincode geheim moet houden maar ook dat je nooit je telefoon een moment ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha