Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-01-2025, 07:30 door Anoniem

Door Anoniem: Omdat de klant niet heeft uitgelegd hoe de gegevens van de betaalpas en de verificatiecode kennelijk in handen van een derde zijn gekomen, concludeert het Kifid dat de klant onvoldoende zorgvuldig is geweest. Wie is hier nu de rechercheur? Want hoe kan een klant dit aantonen? Ik heb mijn tel, pas en rekening info niet gedeeld. En dus is er toch geen manier om aan te tonen dat ik data gelekt heb? Ik als klant weet dat niet. Moet de klant alle manieren weten van social engineering, (email/sms) phishing? Sim swapping? Het kan toch niet zo zijn, dat een klant dus een lijstje met hack technieken moet overhandigen en zeggen dat ie daar geen slachtoffer van is... omgekeerde wereld.. TheYOSH Of ik zal het verkeerd lezen... De bank en klant hebben een contract. Dat is dus civiel recht. En geen strafrecht. Om de recherche 'aan het werk te zetten' zal de kamer aangifte moeten doen. Als de ernst van de zaak groot genoeg is (en dat is het niet) zal het OM opdracht geven aan de politie om een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha