Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

Gisteren, 18:06 door Erik van Straten

Uit https://infosec.exchange/@ErikvanStraten/113918373817922011 (daar mét plaatjes en hashtags): Banken + Kifid vermorzelen klanten Uit https://www.security.nl/posting/874388/Rabobank+hoeft+slachtoffer+van+spoofing+geen+40_000+euro+te+vergoeden: Na het blokkeren van de rekening nam de bank telefonisch contact op met de klant. Die werd onder andere gevraagd of de transactie klopte en of hij het programma AnyDesk of TeamViewer had geïnstalleerd. Dat laatste werd door de klant ontkend. Na het gesprek werd de rekening weer vrijgegeven, waarna er via drie transacties zo'n 40.000 euro naar de rekening van de eerdere begunstigde werd overgemaakt. Een dag later deed de klant bij de politie aangifte van oplichting, waarin hij aangaf op instructie van een derde AnyDesk te hebben geïnstalleerd. Het eerste comment daaronder is van een Anonieme onbenul (helaas zijn er veel van dat soort horken). In de uitspraak (PDF: https://www.kifid.nl/wp-content/uploads/2025/01/Uitspraak-2025-0053.pdf) staat niet welke ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha