Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

Gisteren, 20:32 door Erik van Straten

Telefonie: spoofing-risico Steeds minder mensen kennen telefoonnummers uit hun hoofd, en als een nummer van bijvoorbeeld hun bank al in hun lijst met contacten in hun telefoon staat: "afzender"-telefoonnummers kunnen doodsimpel worden vervalst (gespoofd). Risico aftappen/onderscheppen In de praktijk is het zelden een probleem (tenzij je een verdachte bent, of contact hebt met een verdachte) dat telefonie kan worden afgeluisterd of onderschept (door overheidsdiensten of criminelen). Wel: hoe kwetsbaarder je bent (zoals een hogere leeftijd, iets gedronken/gerookt/geslikt/gespoten of met "een afstand tot de arbeidsmarkt"), en hoe meer gegevens er van jou zijn gelekt (vooral als jou dat niet verteld is), hoe groter de kans dat je via de telefoon volledig op het verkeerde been wordt gezet, en ingepalmd, door een oplichter - zoals een bankhelpdeskfraudeur. Interactieve oplichting Vooral het interactieve karakter van een telefoongesprek vergroot de kansen van een oplichter enorm, zeker indien het gaat om iemand ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha