Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
@Anoniem op 23-02-2025 om 21:55 uur. -- Opsporing in praktijk versus opsporing op papier -- Interessante gedachtenwisseling tussen jou en de andere anoniem (gisteren om 20:21 uur). Het lijkt of jullie twee verschillende definities hebben van wat een klokkenluider is. Jou gaat het om de inhoud van wat een klokkenluider doet, namelijk opmerken dat er een misstand plaatsvindt, vervolgens voldoende informatie verzamelen als bewijsmateriaal, en dan hetzij een officiële melding doen, hetzij lekken naar de media (als een officiële melding kansloos is, wat vaak zo is). Doel is om een misstand te beëindigen. In niet-juridische termen kan zo'n misstand gelijk staan aan een misdaad, die gepleegd wordt door diegenen die de misstand veroorzaken en/of in stand houden. De andere @Anoniem gaat het om de functie-omschrijving op papier. Voor hem/haar kan wat een interne medewerker doet, niet hetzelfde zijn als wat een externe opsporingsambtenaar doet. Want dat staat immers niet in de formele, contractueel vastgelegde ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):