Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Door Anoniem: Omdat die informatie een kwaadwillende in staat stelt zorgvuldig om de detectie van ongebruikelijke transacties heen te gaan werken. Stel jezelf de vraag bij dat soort wensen hoe iemand met kwaadaardige bedoelingen de informatie zou kunnen misbruiken. Dan ga je ervan uit dat elke klant zelf een kwaadwillende is of zich door kwaadwillenden laat inpalmen. Een definitie van wat "ongebruikelijk" is voor een bepaalde klant, is een onderdeel van een profiel van die klant en dus een persoonsgegeven van die klant. Het is immers gekoppeld aan die klant en dus herleidbaar tot die klant. Banken moeten transparant zijn over welke persoonsgegevens ze bewaren. Nee, ik ga ervan uit dat er kwaadwillenden voorkomen, en niet per se dat die zelf klanten zijn van een bank. Als de banken transparant zouden zijn over waar ze nou precies op letten zouden die mispunten die informatie kunnen misbruiken om succesvoller geld van rekeninghouders te stelen. Het is wel degelijk een persoonsgegeven. Er zullen ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):