Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-03-2025, 11:46 door Anoniem

Het Kifid volgt de zienswijze van de bank. "Het kan de bank niet worden verweten dat zij de betaalrekening weer heeft vrijgegeven op het moment dat de consument – althans daar mocht de bank van uitgaan – verklaarde dat er niets aan de hand was. Deze handelwijze is de eigen verantwoordelijkheid van de consument en de gevolgen daarvan dienen voor zijn risico te worden gelaten. Naar het oordeel van de commissie kon de bank, vanwege deze twee specifieke omstandigheden, weigeren om het coulancekader toe te passen." De klachteninstituut wijst ook deze vordering af Heeft de bank gecheckt of hij werkelijk de consument aan de telefoon had? Kifid zegt: "althans daar mocht de bank van uitgaan". Dat lijkt me niet. Voor de rest wel verbijsterend hoe deze consumenten zich aan de wandel lieten nemen. Het klinkt of ze er echt intrapten. Of werkten ze stiekem wel echt bewust mee aan fraude om een vergoeding van de bank te kunnen lospeuteren? Dit soort situaties kunnen voorkomen worden als banken consumenten de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha