Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-03-2025, 14:12 door Anoniem

Door Anoniem: Heeft de bank gecheckt of hij werkelijk de consument aan de telefoon had? Kifid zegt: "althans daar mocht de bank van uitgaan". Dat lijkt me niet. Lijkt mij wel, is standaard procedure. Verder ontkent de klant ook niet dat er contact is geweest en dat rekening daarna is vrijgegeven. Dus op basis waarvan jij roept ''lijkt mij niet'', weet je het beter dan de bank & de klant samen... ??? Een "standaardprocedure" kan best onrechtvaardig en zelfs onrechtmatig zijn. Dat iets "standaard" is betekent nog niet dat het oké is. In dit geval ontkent de klant inderdaad niet dat hij het was. Het ging me om het zinnetje "althans daar mocht de bank van uitgaan". Dat is zo'n typisch Kifid-zinnetje waarmee de bank vrijgepleit wordt van verantwoordelijkheid. In dit geval maakt dat niet uit, maar wel als een klant zegt dat de bank niet hem aan de telefoon had. Moet de klant dan gaan bewijzen dat hij het niet was? Dat is onmogelijk zodra het om een mobiele telefoon gaat die niet teruggevonden wordt. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha