Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Überwachungskapitalismus Het surveillancekapitalisme is een concept uit de politieke economie dat de wijdverbreide verzameling en het tot handelswaar maken van persoonlijke gegevens door bedrijven beschrijft. Dit fenomeen onderscheid zich van overheids- of staatssurveillance, hoewel deze elkaar wederzijds kunnen versterken. Het concept van het surveillancekapitalisme, zoals beschreven door Shoshana Zuboff, wordt gedreven door de zucht naar profijt, en ontstond toen de advertentie industrie de mogelijkheid zag om de persoonlijke gegevens van consumenten op een meer gerichte wijze uit te buiten. https://en.wikipedia.org/wiki/Surveillance_capitalism Ook zichtbaar bij de lokale supermarkt. Bijvoorbeeld bij de Lidl moet een APP van Lidl de telefoon hebben staan ander moet je het volle pond betalen voor een aanbiedingsartikel. De klanten hebben een APP voor verschillende supermarkten en vinden wel goed. Bij de Aldi is een aanbieding nog voor elke klant en niet voor selectief deel van de klanten.
Beschrijf je klacht (Optioneel):