Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-04-2025, 06:02 door Anoniem

Door Anoniem: De door banken betaalde Kifid zit er helemaal naast. De bank kan gewoon iemand naar de klant sturen die de identificatie uitvoert en een kopie identiteitsbewijs met masker maakt. Dat bestaat al lang. Toen ik een paar jaar geleden een rekening opende bij ABN-Amro was dat precies wat ze deden. De keuze was toen, als ik me goed herinner, een ritueel via de app of een daarin gespecialiseerd bedrijf langs laten komen. Ik heb geen smartphone en heb voor het laatste gekozen, en zo is het gegaan. Nu hebben ze het over de app gebruiken of online, dus lijkt het erop dat ze zo'n ritueel met selfie in hun webapplicatie hebben ingebouwd. Geeft de bank geen gelegenheid om de gegevens op een kopie te beperken tot de benodigde gegevens en voor het aanbrengen van een niet wisbare markering van de naam van de bank, voldoet de bank niet aan de beveiligingseisen. De consument heeft recht op bescherming van zijn persoonsgegevens. Een bank is verplicht je BSN te verwerken, want dat hebben ze nodig om je ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha