Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem Veel ISP's zijn nog steeds niet of nauwelijks bereid om het probleem bij de bron aan te pakken, nl. door klanten met zombie-PC's (gedeeltelijk) af te sluiten, tot het probleem gefixed is Zelf vind ik dat een ISP alleen maar hoeft te zorgen voor een dikke vette pijp naar het internet en niet met wat daar doorheen gaat. Hoe kan je als ISP zien dat vanaf een klant-pc veel spam komt? Wat nou als die klant diverse domeinen host en daar mail voor ontvangt en verstuurt? Het geeft de isp, denk ik, een hoop extra werk. Ik heb respect voor ISP's die "poort 25 dichtzetten" Wat als je dan als amateur een leuk, goed ingericht, smtp-servertje hebt staan? Moet je dan eerst moeilijk gaan doen om alsjeblieft poort 25 open te krijgen? Ik vind dat een ISP zich niet bezig zou moeten houden met het filteren van verkeer. Als je het probleem bij de bron aanpakt, is dat m.i. ook niet nodig. Het lijkt me een goed plan als een klant wiens PC "gezombificeerd" blijkt, op z'n minst opnieuw ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):