Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-03-2005, 14:30 door Anoniem

Ik snap sommige reacties niet. Bij hoeveel grote soft- en hardware leveranciers krijg je de patches gratis? Zonder support contract krijg je bij de meeste leveranciers geeneens een reply op je mail. Terwijl de bugs in hun producten wel open en blood te vinden zijn zelfs op leveranciers website. Ik heb liever dat ik als eerste weet dat ik iets gebruik dat lek is als dat ik moet wachten dat iedereen het weet en de fabrikant eens een met een pacht komt. Immers indien je iets niet weet kan je ook niet denken aan workarounds... Een goede voorbeeld is de SNMP hoax destijds, die bij alle grote leveranciers bekend was, daarna via premium support contracten en presentaties bij een groter groep kwam, maar in beide gevallen niet met de details om je er tegen te kunnen verdedigen. Achteraf bleek het reuze mee te vallen, omdat de meeste organisaties die over hun infrastructuur had nagedacht sowieso geen SNMP vanaf publieke netten toestond.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha