Meer dan eenderde van de werknemers en managers van de Amerikaanse belastingdienst hebben een eenvoudige anti-hacker test niet gehaald, zo heeft het ministerie van financiën bekend gemaakt. Auditors die zich voordeden als iemand van de helpdesk belden 100 medewerkers en managers, en vertelden dat er een probleem met het netwerk was, waardoor men het wachtwoord en de gebruikersnaam nodig had. De nephelpdeskers vroegen ook of de gebruikers hun wachtwoorden wilden veranderen, met wachtwoorden die zij voorstelden. 35% van de gebelde mensen trapte erin. "Met de gebruikersnaam en wachtwoord van een werknemer zou een hacker toegang tot de rechten van die werknemer kunnen krijgen. Veel erger nog, is dat een ontevreden werknemer deze social engineering tactieken kan gebruiken om de gebruikersnaam en wachtwoord van een collega te krijgen." Ondanks het feit dat 35% nog steeds een hoog percentage is, zijn de resultaten toch bemoedigend. Bij hetzelfde onderzoek vier jaar geleden gaf 71% nog zijn of haar wachtwoord, of veranderde dat op aanraden van de bellende "hacker". (SP)
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.