image

Diefstal van klantgegevens kost bedrijf 11,4 miljoen dollar

donderdag 21 juli 2005, 10:21 door Redactie, 0 reacties

Begin dit jaar wisten oplichters de persoonlijke gegevens van 145.000 mensen bij gegevensverstrekker ChoicePoint te stelen. ChoicePoint verstrekt consumentengegevens aan verzekeringsbedrijven, de overheid en andere instellingen. De oplichters wisten ChoicePoint, met de identiteitsgegevens van andere mensen en bedrijven, op te lichten door zich voor te doen als legitieme klanten die wat achtergrond controles wilde uitvoeren. In 750 gevallen werden de gegevens ook daadwerkelijk door de oplichters misbruikt.

Het niet op orde hebben van de beveiliging heeft ChoicePoint 11,4 miljoen dollar gekost, zo heeft het bedrijf laten weten. Het waarschuwen van de getroffen personen kostte 2 miljoen dollar, de overige kosten kwamen op naam van juridisch en professioneel advies en informatie. (Zdnet)

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.