image

RFID-bestendige portemonnee van duct tape en aluminiumfolie

maandag 2 januari 2006, 12:20 door Redactie, 17 reacties

RFID wordt als een van de technologieen van dit jaar gezien. Via RFID tags kunnen winkels hun produkten en klanten eenvoudig in de gaten te houden, hoewel ook scholen, gevangenissen, ziekenhuizen en andere instellingen de technologie gebruiken. Om de privacy van de burger te beschermen heeft industrieel ontwerper Dustin Kirk een portemonnee van aluminiumfolie en duct tape ontworpen. Hoe je de portemonnee zelf kunt maken wordt op deze pagina uitgelegd.


(Sunbelt)

Het is natuurlijk duct tape en geen ducktape

Reacties (17)
02-01-2006, 16:19 door Anoniem
Bedankt voor de ingredienten, kan ik zelf ook aan de slag!
02-01-2006, 16:33 door Anoniem
Zou je ter bescherming van de privacy dan niet beter een
duct jas kunnen maken, of beter een hele duct bodysuite?!
02-01-2006, 23:52 door Anoniem
Is iedereen die een product als een portemonnee bedenkt met
wat tape en folie meteen een industrieel ontwerper?
03-01-2006, 09:14 door Anoniem
ik dacht dat aluminiumfolie niet werkte?
03-01-2006, 09:51 door Anoniem
Door Anoniem
ik dacht dat aluminiumfolie niet werkte?
Nee, volgens mijn collega die ook met zoiets bezig is, werkt dat niet
voldoende.
03-01-2006, 10:18 door Anoniem
Wat is RFID?
03-01-2006, 11:33 door Anoniem
Door Anoniem
Wat is RFID?

Heh, serieuze vraag?

Radio Frequency ID. Miniatuur chip, vele malen kleinder dan een rijstkorrel.
Worden al gebruikt in briefgeld en door oa. verschillende
containerbedrijven. Iedere chip heeft een uniek nummer, waardoor
monitoring mogelijk wordt.

Interessant en tegelijkertijd "beangstigend".

-R.
03-01-2006, 11:34 door Anoniem
Door Anoniem
Nee, volgens mijn collega die ook met zoiets bezig is, werkt dat niet
voldoende.

En koperfolie? Is ook op rol te koop.

-R.
03-01-2006, 12:01 door hugo_nl
Jeetje. Alufolie werkt -- wisten jullie dit nog niet?

Dit wordt in Amerikaanse biometrische passpoorten zelfs
*STANDAARD*: ze krijgen allemaal een tin-foil-hat om het
inlezen door ongeauthoriseerden proberen te voorkomen.

'Proberen', want natuurlijk lukt dit ze niet (niet
waterdicht iig).

Je slaat je paspoort bij de douane open, zij lezen een
barcode, en deze barcode bevat info om naar de juiste
frequentie te luisteren van de ingebouwde RFID chip.

Vervolgens, omdat je paspoort openstaat en dus de tinfoil
hat niet over de RFID zit, kan de biometrische info
ingelezen worden.

En zolang je de paspoort niet gebruikt, zit de tinfoil hat erop.

Lekker betrouwbaar met al die gegevens op de pas. Tevens
lekker betrouwbaar als alles centraal opgeslagen is. Dit
gaat dus totaal falen, over de lijken en afgehakte vingers
van een paar prominenten.....
03-01-2006, 13:30 door almark
En voor iedereen die zich ECHT zorgen maakt is er natuurlijk
ook de aluminiumfolie muts, eventueel met duct-tape...

Mark
03-01-2006, 14:08 door Anoniem
Door almark
En voor iedereen die zich ECHT zorgen maakt is er natuurlijk
ook de aluminiumfolie muts, eventueel met duct-tape...

Mark

Maak er maar grapjes over.

De hoeveelheid straling neemt (aantoonbaar) toe; denk maar eens aan
draadloze netwerken, bluetooth, gprs, umts...
Over de gevolgen hiervan is het laatste woord nog niet gesproken :)

-R.
03-01-2006, 20:39 door Anoniem
Door Anoniem
Door almark
En voor iedereen die zich ECHT zorgen maakt is er natuurlijk
ook de aluminiumfolie muts, eventueel met duct-tape...

Mark

Maak er maar grapjes over.

De hoeveelheid straling neemt (aantoonbaar) toe; denk maar eens aan
draadloze netwerken, bluetooth, gprs, umts...
Over de gevolgen hiervan is het laatste woord nog niet gesproken :)

-R.

Uhm, wist je dat er van een nieuwbouwhuis meer (schadelijke) straling
uitgaat dan een kerncentrale of een willekeurig draadloos netwerk?

En dat een wintersportvakantie of vliegreisje naar een ver land ook garant
staat voor een goed portie straling?

Jaarlijks goed voor 700 doden in Nederland. Maar dat is natuurlijk niet zo
spannend als een kerncentrale of een umts mast.
04-01-2006, 09:35 door Anoniem
Door Anoniem
Uhm, wist je dat er van een nieuwbouwhuis meer (schadelijke)
straling
uitgaat dan een kerncentrale of een willekeurig draadloos
netwerk?

En dat een wintersportvakantie of vliegreisje naar een ver
land ook garant
staat voor een goed portie straling?

Deze vergelijking is echt onzin...

Uit een nieuwbouwhuis komt straling t.g.v. radioactief
verval, en bij vliegen op grote hoogte heb je last van
zonnestraling (protonen) of kosmische straling (voornamelijk
protonen, of vervallen in muonen/electronen etc).

Anyway, in beide gevallen heeft dit *niets* met de
electromagnetische straling van een UMTS mast te maken...
04-01-2006, 11:42 door hugo_nl
Deze vergelijking is echt onzin...
Ik dacht 't niet hoor -- beton, terwijl het 'droogt',
straalt radioactiviteit uit. Schadelijker dan WAN
activiteit, of dat beetje straling dat uit een kerncentrale
zou ontsnappen (bij moderne centrales laag risico).

Tevens hopen radioactieve deeltjes en vrije radicalen zich
op in je kelder & kruipruimte. Dit kan, door slechte
ventilatie, de 'gezonde hoeveelheden' overschrijden, zegmaar.

Punt is dat deze genoemde bronnen (radioactiviteit & licht)
allen -straling zijn; en ons allemaal beinvloeden.
(Of we nou precies weten hoe of niet, doet er hier
niet toe).

Schadelijk zullen ze allemaal zijn.
04-01-2006, 12:04 door Anoniem
Door hugo_nl
Deze vergelijking is echt onzin...
Ik dacht 't niet hoor -- beton, terwijl het 'droogt',
straalt radioactiviteit uit. Schadelijker dan WAN
activiteit, of dat beetje straling dat uit een kerncentrale
zou ontsnappen (bij moderne centrales laag risico).

Tevens hopen radioactieve deeltjes en vrije radicalen zich
op in je kelder & kruipruimte. Dit kan, door slechte
ventilatie, de 'gezonde hoeveelheden' overschrijden, zegmaar.

Punt is dat deze genoemde bronnen (radioactiviteit & licht)
allen -straling zijn; en ons allemaal beinvloeden.
(Of we nou precies weten hoe of niet, doet er hier
niet toe).

Schadelijk zullen ze allemaal zijn.

Precies mijn punt.

Daarbij maakt dus iedereen zich zorgen over umts masten waar de
gevolgen niet van bekend zijn en maakt niemand zich zorgen over
nieuwbouw.
25-12-2009, 12:43 door Anoniem
Ach, of het nou werkt of niet werkt, ik vind het een grappig idee, ik maak graag spulletjes, en zoiets vind ik erg orgineel :-)

Ik maak hem wel een beetje mooier dan deze, hoor ^_^
17-03-2010, 15:18 door Anoniem
Na google kom ik tot de conclusie dat je lood folie nodig heb:
http://www.omniscienceisbliss.org/rfid.html
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.