image

Camera in vliegtuigstoel moet terroristen detecteren

maandag 19 februari 2007, 08:01 door Redactie, 29 reacties

Engelse en Duitse wetenschappers werken aan een systeem dat moet voorkomen dat terroristen een vliegtuig kapen of opblazen. Door het plaatsen van een camera en microfoon in elke vliegtuigstoel wordt het gedrag van de reiziger continu in de gaten gehouden. Elke gezichtsuitdrukking wordt opgeslagen en gecontroleerd aan de hand van het profiel van de reiziger.

Volgens de wetenschappers zijn het snel bewegen of knipperen van de ogen, het likken van de lippen of het aaien van haar en oren klassieke kenmerken van iemand die iets te verbergen heeft.

Via een verborgen microfoon kan men ook luisteren wat de passagier fluistert. Zelfmoordterroristen zouden voor het zichzelf opblazen teksten uit de Koran opzeggen. "We proberen technologie te ontwikkelen die de verschillen kan herkennen tussen normale passagiers en degene die een dreiging voor anderen of zichzelf zijn" zegt Catherine Neary van BAE Systems.

Vanwege wetgeving wordt al het opgeslagen beeld- en geluidsmateriaal aan het einde van elke vlucht vernietigd. Of en wanneer het bijna 40 miljoen euro kostende systeem wordt gebruikt is niet bekend.

Reacties (29)
19-02-2007, 08:51 door Anoniem
Dit is net zo doeltreffend als een Arabische passagier vragen of hij van Al-
Queda is.
19-02-2007, 08:58 door Anoniem
Het zijn grotendeels dezelfde kenmerken van iemand met
vliegangst bv. Daarbij veel mensen worden ongemakkelijk als
ze voor een camera staan. En los van die feiten heb je ook
gewoon geen privacy meer. Waar stopt deze waanzin?
19-02-2007, 09:15 door Anoniem
Door Anoniem
Het zijn grotendeels dezelfde kenmerken van iemand met
vliegangst bv. Daarbij veel mensen worden ongemakkelijk als
ze voor een camera staan. En los van die feiten heb je ook
gewoon geen privacy meer. Waar stopt deze waanzin?

De waanzin stopt op het toilet. Daar hangen die camera's niet.
19-02-2007, 09:18 door awesselius
"Zelfmoordterroristen zouden voor het zichzelf
opblazen teksten uit de Koran opzeggen"

Wat een onzin..... Dat is zoiets als er zouden koeiehersenen
in frikadellen zitten en marsmannetjes zijn altijd groen.
Een mythe dus. Als je daar een hele technologie om heen gaat
ontwikkelen ben je echt serieus geld aan het verbrassen.

http://www.claimyourrights.eu/
http://www.thinkfree.ca/

- Unomi -
19-02-2007, 10:07 door Anoniem
Door Un0mi
"Zelfmoordterroristen zouden voor het zichzelf
opblazen teksten uit de Koran opzeggen"

Wat een onzin..... Dat is zoiets als er zouden koeiehersenen
in frikadellen zitten en marsmannetjes zijn altijd groen.
Een mythe dus. Als je daar een hele technologie om heen gaat
ontwikkelen ben je echt serieus geld aan het verbrassen.

- Unomi -

Er wordt dus ook al aangenomen dat zelfmoordterroristen altijd moslims
zijn, baarden hebben etc etc. Hoe makkelijk zou je dan alles kunnen
omzeilen...whahaha....wat een prutsers.
19-02-2007, 10:32 door Mephesto
Dus wanneer mijn moslim buurman op vakantie gaat, en een
schietgebedje doet zoals ook vele christelijken dat doen op
het moment dat ze in een vliegtuig stappen wordt deze
persoon automatisch herkend als een terrorist? Goh, handig
zeg...
19-02-2007, 12:03 door Anoniem
Door Mephesto
Dus wanneer mijn moslim buurman op vakantie gaat, en een
schietgebedje doet zoals ook vele christelijken dat doen op
het moment dat ze in een vliegtuig stappen wordt deze
persoon automatisch herkend als een terrorist? Goh, handig
zeg...

Je zegt het zelf al: schietgebedje. Dat kan nooit goed zijn.
19-02-2007, 12:30 door Anoniem
Valt dit niet gewoon onder gegeneraliseerde discriminatie?
Iemand met vliegangst, of iemand die iemand anders leuk vind in het
vliegtuig is al bij voorbaat een terrorist.

Overigens, wel een goede opener natuurlijk als je van iemand in het
vliegtuig de aandacht wil krijgen, maar niet weet hoe.
19-02-2007, 12:31 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
19-02-2007, 13:14 door Anoniem
En áls deze waanzin al zou werken, wat doe je dan? Gelijk
iemand neerknallen? Tijd om even gezellig te praten met de
vermeende zelfmoordterrorist is er immers niet.
Ga me maar kaalscheren, hoef ik nooit meer aan m'n haar te
zitten.
19-02-2007, 13:18 door Goeroeboeroe
En áls deze waanzin al werkt, wat doe je dan? Gelijk de
vermeende terrorist neerknallen? Voor praten is immers geen
tijd.
Ga m'n haar maar afscheren.
19-02-2007, 13:31 door Anoniem
Chippie komt zo! Chippie komt zo!
Mr. Anderson... You've been leading two lives so it seems ...
PEACE IS WAR, FREEDOM IS SLAVERY!
etc,etc
19-02-2007, 14:11 door Anoniem
Als je weet dat er een camera en microfoon zit, stop je er
toch gewoon een stuk kauwgom op. Wat een onzin zeg!
19-02-2007, 14:12 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
19-02-2007, 15:41 door Anoniem
niet meer vliegen
19-02-2007, 16:01 door G-Force
Door Anoniem
Dit is net zo doeltreffend als een Arabische passagier
vragen of hij van Al-
Queda is.

Psychologen hebben na jarenlang onderzoek over de gehele
wereld ontdekt dat er bepaalde leugenindicatoren
bestaan, die onafhankelijk dezelfde zijn ondanks de enorme
culturele verschillen. Als jij dus zegt dat dit niet
doeltreffend is, dan ken je de enorme berg aan informatie
niet die in de afgelopen 30 jaar is verzameld.
19-02-2007, 16:05 door G-Force
Door Un0mi
"Zelfmoordterroristen zouden voor het zichzelf
opblazen teksten uit de Koran opzeggen"

Wat een onzin..... Dat is zoiets als er zouden koeiehersenen
in frikadellen zitten en marsmannetjes zijn altijd groen.
Een mythe dus. Als je daar een hele technologie om heen gaat
ontwikkelen ben je echt serieus geld aan het verbrassen.

- Unomi -

Nee, dit is geen onzin. Het staat al heel wat langer vast
dat zelfmoordterroristen inderdaad Koran-teksten prevelen
voordat zij hun daad willen uitvoeren. De bekendse is wel de
strijdkreet Allah-akbhar. (God is Groot).
19-02-2007, 17:23 door Anoniem
Goh, wat zal dat plezierig vliegen zijn, als iemand je de
hele tijd zit aan te staren en af te luisteren.
Eh, die grimas die ik nu trek, zouden ze dat niet zien als
een terroristenuitdrukking? Wat zeg ik nu? nu denken ze vast
dat ik een terrorist ben. Laat ik mijn mond maar houden. Of
zouden ze dat verdacht vinden?
Nee, dan pak ik liever de auto en/of de boot.
19-02-2007, 18:20 door Anoniem
Door Peter V.
Door Un0mi
"Zelfmoordterroristen zouden voor het zichzelf
opblazen teksten uit de Koran opzeggen"

Wat een onzin..... Dat is zoiets als er zouden koeiehersenen
in frikadellen zitten en marsmannetjes zijn altijd groen.
Een mythe dus. Als je daar een hele technologie om heen gaat
ontwikkelen ben je echt serieus geld aan het verbrassen.

- Unomi -

Nee, dit is geen onzin. Het staat al heel wat langer vast
dat zelfmoordterroristen inderdaad Koran-teksten prevelen
voordat zij hun daad willen uitvoeren. De bekendse is wel de
strijdkreet Allah-akbhar. (God is Groot).

Allah zal het de vrome moslim vast wel vergeven als deze
zijn gebedje vast in de vertrekhal opzegt i.p.v. in het
vliegtuig. De stupiditeit van onze overheden kent geen
grenzen als het om terrorisme of de bestrijding ervan gaat.
Maar er is altijd nog de mogelijkheid dat de overheid niet
zo dom is als zij zich voordoet, in welk geval we met grote
vreze moeten vrezen voor de fanatieke dadendrang van onze
Grote Broer..
19-02-2007, 18:24 door Anoniem
Plak je toch een stikker op de camera?
19-02-2007, 19:12 door Anoniem
Door Peter V.
Door Un0mi
"Zelfmoordterroristen zouden voor het zichzelf
opblazen teksten uit de Koran opzeggen"

Wat een onzin..... Dat is zoiets als er zouden koeiehersenen
in frikadellen zitten en marsmannetjes zijn altijd groen.
Een mythe dus. Als je daar een hele technologie om heen gaat
ontwikkelen ben je echt serieus geld aan het verbrassen.

- Unomi -

Nee, dit is geen onzin. Het staat al heel wat langer vast
dat zelfmoordterroristen inderdaad Koran-teksten prevelen
voordat zij hun daad willen uitvoeren. De bekendse is wel de
strijdkreet Allah-akbhar. (God is Groot).

Waar is deze claim op gebaseerd? Eigen ervaring? ;)
19-02-2007, 20:22 door Anoniem
"Allah-akbhar!"

Zie je? Er gebeurd niets.
19-02-2007, 23:42 door awesselius
Het gaat mij om de stelling "Zelfmoordterrorist" ==
"Koran-schietgebedje-opzegger".

Alsof je zoveel statistische gegevens hebt dat dat
daadwerkelijk zo is. In andere dan islamitische culturen heb
je ook mensen die zichzelf om wat voor een reden dan ook
vernietigen en daarbij anderen meenemen. Bidden die dan toch
Allah-Akbhar? Nee, daar is geen definitie voor.

Zolang men de daadwerkelijke acties rond 9/11 en later op
7/7 niet boven water heeft in zijn volledigheid vind ik elke
maatregel zoals deze zwaar overdreven. Het is een hele grote
hypothese die men continue opvoert en er zit meer lucht dan
vaste bodem in.

Zolang men het merendeel van de lijst met vragen over 911
niet heeft beantwoord (of gewoon in de doofpot houdt) blijf
ik het raar vinden dat men daar niet eerst naar gaat kijken:

http://www.rense.com/general24/t500.htm

http://www.claimyourrights.eu/
http://www.thinkfree.ca/

- Unomi -
20-02-2007, 06:34 door Anoniem
<quote>
Psychologen hebben na jarenlang onderzoek over de gehele
wereld ontdekt dat er bepaalde leugenindicatoren
bestaan, die onafhankelijk dezelfde zijn ondanks de enorme
culturele verschillen. Als jij dus zegt dat dit niet
doeltreffend is, dan ken je de enorme berg aan informatie
niet die in de afgelopen 30 jaar is verzameld.
</quote>

Als jij die informatie ook kent (via onderzoeken van Paul
Ekman brijvoorbeeld), dan weet je vast ook dat je dat
makkelijk af kunt leren.
20-02-2007, 11:06 door Anoniem
haha ! belachelijk
20-02-2007, 13:10 door Ewoud
Tussendoor. Waarom zijn het altijd islamieten die zelfdmoordtoeristen
zijn. Er zijn vast ook erg linkse/rechtse christelijke groepen. Doen hun dan
van te voren een weesgroetje?

Het woord terrorisme word elk jaar meer uitgebuit voor achterlijke uitvindingen.
20-02-2007, 14:57 door Anoniem
Goedkopere oplossing: passagiers vastketenen aan de stoel.
Ruimteluier aan en vliegen maar. Welcome to Con Air!
21-02-2007, 10:15 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
21-02-2007, 10:53 door mrhawkeye
Het is natuurlijk wel weer voedingsbodem voor een industrie die zijn
gelijke niet gaat kennen in de toekomst.

Kortom werk zat
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.