Archief - De topics van lang geleden

Internet veiliger dankzij misleidende ISP reclames

13-03-2007, 17:01 door Redactie, 14 reacties

Internetproviders hebben ontdekt dat ze via beveiliging eenvoudig hun kas kunnen spekken. Via e-mails als "Weet u zeker dat uw computer goed beveiligd is?" waarschuwt men voor de gevaren op het internet, zoals "Virussen die uw computer binnendringen en de harde schijf onherstelbaar beschadigen", "Hackers die uw persoonlijke passwords stelen en gebruiken voor bijvoorbeeld internetbankieren" en "Het gebruik van uw pc door ongewenste bezoekers om mailbommen te versturen".

Nu gebruiken de meeste Nederlandse banken geen wachtwoorden voor het online bankieren en zijn virussen die harde schijven onherstelbaar beschadigen nog niet gesignaleerd, maar dat doet er niet toe. Angst verkoopt en laat mensen voelen dat er iets mis. Een gevoel dat bij veel mensen ontbreekt.

Uit menig onderzoek blijkt dat bedrijven er niet in slagen om hun personeel security bewust te maken. Door de juiste toonzetting zou dat wel kunnen bij thuisgebruikers. Ze mogen dan niet helemaal juist voorgelicht worden, uiteindelijk beveiligen ze wel hun computer, en daar profiteren zowel de ISP, abonnee alsmede andere internetters van. Onze stelling luidt derhalve: Internet veiliger dankzij misleidende ISP reclames

Reacties (14)
13-03-2007, 22:55 door Anoniem
Ik ben het er niet mee eens! De kwaliteit van de aangeboden producten is
dermate belabbert dat er sprake is van schijnveiligheid. Het enige doel
is 'zakken vullen'.
14-03-2007, 08:13 door Walter
Misleiding is nooit goed. Helaas is het zo dat goede voorlichting erg saai
klinkt in een reclame, dus dan is een man in een biohazard-pak iets
duidelijker (vaak weten reclamemakers toch het verschil tussen een virus,
trojan of worm niet) en pakkender.
Reclame is altijd misleidend (en irritant of vervelend), maar als er een klein
beetje bewustzijn wordt gekweekt is het niet slecht.

Toch heb ik liever dat er op een betere manier bewustzijn wordt gekweekt
door duidelijke informatie te verschaffen zonder allerlei vreemde termen te
moeten gaan gebruiken die mensen afschrikken (Jip en Janneke taal).

Helaas denk ik dat er vanuit de 'normale' mens weinig tot geen animo is
voor dit soort informatie (omdat het te droge kost is).
14-03-2007, 08:21 door Gonzalex
In de praktijk zie je vaak dat mensen vervolgens geen flauw
idee hebben wat je vervolgens zou moeten doen om je te
wapenen. Met alleen een virusscanner ben je er nog niet. Ik
denk dat de reclames van ISP's niet zo'n heel grote rol
spelen bij het "veiliger worden" van het Internet. Het is
vaker zo dat iemand op een gegeven moment geconfronteerd
wordt met ellende op de pc waardoor ECHT bewustzijn wordt
gecreeerd.

Verder is de stelling zelf een paradox in deze context. Als
het Internet veiliger wordt door de reclames van de ISP's,
zijn die reclames dus in feite niet misleidend ;)
14-03-2007, 10:06 door jeed
Vandaar dat internet zo onveilig is. De ISP's willen
verdienen aan onveiligheid, dus wachten ze er wel voor dat
ze DOS aanvallen, spam en weet ik wat al tegen houden.
14-03-2007, 10:30 door SirDice
Door jeed
Vandaar dat internet zo onveilig is. De ISP's willen
verdienen aan onveiligheid, dus wachten ze er wel voor dat
ze DOS aanvallen, spam en weet ik wat al tegen houden.
Wat een onzin.. Hoe verdienen ze hier aan dan?
14-03-2007, 11:18 door Anoniem
Angst doet het goed onder de medemens. Zaai angst en mensen kopen je
product. Je heb nu ook die reclames van Windows Wista waar iedereen
WOW zegt. Ze zeggen wow omdat ze het niet voor kunnen stellen dat een
bedrijf, zulke brakke software of de markt brangt.
14-03-2007, 17:44 door Anoniem
Ik zou juist het tegengestelde willen beweren: Internet
onveiliger door misleidende reclame.

Hoe vaak hoor/zie je niet dat het "nu nog makkelijker" is,
en dat het "veilig(er)" is (omdat ze emails scannen
bijvoorbeeld). Daardoor denken veel klanten zelf niets meer
te hoeven doen, want ze zitten toch bij provider X ?


Je heb nu ook die reclames van Windows Wista waar iedereen
WOW zegt. Ze zeggen wow omdat ze het niet voor kunnen
stellen dat een
bedrijf, zulke brakke software of de markt brangt.
LOL :-)
15-03-2007, 15:54 door Anoniem
Kunnen de ISP's niet gewoon aansprakelijk worden gesteld voor de
schade die via hun netwerk/verbinding aangericht wordt ?
15-03-2007, 17:13 door nixfreak
Weet je wat eigenlijk unfair is...

Dat die ISP's gebruik maken van free en opensource AV's b.v.
ClamAV
...en er dan 3 euro per maand voor rekenen aan de abbonnee... ??

Zo kan ik het ook.
15-03-2007, 18:13 door Anoniem
Door nixfreak
Weet je wat eigenlijk unfair is...

Dat die ISP's gebruik maken van free en opensource AV's b.v.
ClamAV
...en er dan 3 euro per maand voor rekenen aan de abbonnee... ??

Zo kan ik het ook.

Je verwart "free" met "gratis". Bovendien zijn er er nog andere kosten.
17-03-2007, 11:19 door ml2mst
Attentie, deze reactie is volledig OFF TOPIC!

Als oude geek én homosexuele man, erger ik mij groen en geel
aan het afschuwlijke pakje en de domme onzin die dit lekker
stuk van "het net" er allemaal uit kraamt.

Ik ben wellicht een zuurpruim, maar "Intrnetten" e-mailen en
chatten, die laatste twee zijn toch vormen van
"Internetten"... hallo, zijn we er nog?

Na mijn mening grenst dit aan sexisme, maar dat mag, het is
immers maar een vent en mannen zijn nu eenmaal DOM!

DOM, DOM, DOM!

Yeah rifght (I think not) :p
18-03-2007, 18:02 door Anoniem
Ik ben er niet mee eens! Dat er meer aandacht voor komt ok maar dit is
gewoon misleinde verkoop marketing en zou niet eens uitgezonden
mogen worden!
19-03-2007, 11:00 door Anoniem
Stelling: Internetten met een condoom om is net zo veilig als wat de
ISP's proberen te verkopen.
20-03-2007, 14:11 door LaFolie
Tssssssssssss .... 'De ISP's" !?!?


Heren,

Enig idee hoeveel ISP's er zijn.... enig idee hoe
verschillend die zijn.... überhaupt iemand ervaring met
de praktijk van een ISP ???

Foei redactie wat een discriminerende stelling... ;)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.