Als het gaat om het verwijderen van potentiele spam uit de eigen inbox, zijn de meeste consumenten nietsontziend. In tegenstelling tot wat veel mensen denken blijkt de doorsnee gebruiker ook meer te willen doen in het stoppen van spam en frauduleuze berichten. Uit onderzoek blijkt dat 73% van de respondenten al meer dan zes jaar e-mail gebruikt en dat 80% tenminste één keer per dag hun mail "checkt".
De meerderheid blijkt verder een bericht als spam aan te merken aan de hand van het onderwerp of de afzender. "We ontdekten dat 80% een bericht als spam aanmeldt of verwijdert voordat ze hem openen" zegt Trevor Hughes van de "Email Sender and Provider Coalition".
Bedrijven doen er dan ook verstandig aan om ervoor te zorgen dat de naam duidelijk in het onderwerp of als afzender vermeld staat, zodat de berichten niet als spam eindigen. De consument blijkt namelijk in grote getalen spam bij verschillende anti-spam organisaties aan te melden. Daarnaast zou 80% ook een knop in hun e-mailclient willen om frauduleuze berichten te rapporteren en ziet 90% graag een "uitschrijfknop" verschijnen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.