Online shops en webwinkels die informatie kwijtraken of lekken worden massaal door de winkelende consument genegeerd. 78% van de mensen zegt niet meer te zullen shoppen bij winkels die met een datalek te maken hebben gehad, aldus onderzoek. Winkels worden ook door 63% als de minst veilige link gezien als het gaat om het verwerken van creditcardgegevens. Slechts 16% ziet creditcardverwerkers als voornaamste risico voor het uitlekken van creditcard informatie.
In het geval van een datalek waarbij er weinig informatie bekend is, geeft meer dan de helft van de consumenten de webwinkel de schuld. Winkels die wel in hun beveiliging investeren en hier ook om bekend staan, kunnen op trouwere klanten rekenen. 85% van de consumenten zegt vaker te zullen winkelen bij bedrijven die hun beveiliging op orde hebben.
Het onderzoek staat haaks op een ander onderzoek waaruit juist bleek dat het verliezen van vertrouwelijke gegevens de consument helemaal niets kan schelen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.