image

Pincode vergeten? gebruik je gezicht

vrijdag 3 augustus 2007, 15:39 door Redactie, 13 reacties

Onderzoekers van de universiteit van Houston willen pincodes, wachtwoorden en creditcardnummers door een afbeelding van het gezicht vervangen. De toepassing van gezichtsherkenning groeit langzaam, en het zijn vooral vingerafdrukken en irisscans die alle aandacht krijgen. De onderzoekers denken dat ook het gezicht als veilige en gebruiksvriendelijke oplossing is in te zetten. De URxD gezichtsherkenningssoftware gebruikt een driedimensionale foto van iemands gezicht om zo een unieke biometrische identifier te maken.

Het systeem bepaalt niet alleen de karakteristieken van elk gezicht, maar ook of de persoon bijvoorbeeld een bril draagt. De meeste gezichtsherkennings methodes richten zich op de 2D gezichtseigenschappen, wat een probleem is tijdens het identificeren. Karakteristieken kunnen namelijk veranderen, bijvoorbeeld door leeftijd en gewoontes. Bij het 3D-systeem van de onderzoekers speelt dit veel minder.

"Het herinneren van talloze persoonlijke codes en wachtwoorden is niet de oplossing voor identiteitsdiefstal. PINs en wachtwoorden zijn niet alleen onhandig om te onthouden, maar ook lastig te beschermen. In essentie verbinden ze twee delen van informatie; als het geheim is gekraakt, volgt de rest. De oplossing is om je persoonlijke informatie aan je eigen persoon te koppelen op een manier die niet te kraken is," aldus professor Eckhard Pfeiffer.

Reacties (13)
03-08-2007, 16:06 door Anoniem
Je kunt ook gewoon je pincode opschrijven op een briefje in
je portemonee. Werkt een stuk makkelijker!
03-08-2007, 16:52 door Anoniem
De Postbank heeft in hun systeem al aardig wat gezichten, illegaal
verkregen door het inscannen van ID's ... niet 3d maar toch..

niet netjes van ze
03-08-2007, 17:22 door Anoniem
Received: from unknown [59.86.123.7] by gateway id
/processing/kwPJ7xqz; Fri Aug 03 13:30:59 2007
Received: from buesv.pv ([116.116.74.147]) by
7.net059086123.t-com.ne.jp with Microsoft
SMTPSVC(5.0.2195.6713); Fri, 3 Aug 2007 20:30:58 +0900
Message-ID: <002d01c7d5c1$c336ee70$934a7474@buesv.pv>
From: "Igor Zaichev, GAMMA Finance Group" <oqgyq@fabsnet.nl>
03-08-2007, 17:30 door Anoniem
De onderzoekers denken dat ook het gezicht als
veilige en gebruiksvriendelijke oplossing is in te
zetten.

Nee, de warmteuitstraling van het gezicht (infrarood) is nog
veel beter dan gelaatsherkenning. Zelfs bij eeneiige
tweelingen is de warmteuitstraling in het gezicht anders
(waardoor het gevaar van look-alikes wordt vermeden).
03-08-2007, 17:34 door Anoniem
Door Peter V.
De onderzoekers denken dat ook het gezicht als
veilige en gebruiksvriendelijke oplossing is in te
zetten.

Nee, de warmteuitstraling van het gezicht (infrarood) is nog
veel beter dan gelaatsherkenning. Zelfs bij eeneiige
tweelingen is de warmteuitstraling in het gezicht anders
(waardoor het gevaar van look-alikes wordt vermeden).

Peter, ik ben blij dat ik het ook eens met je eens kan zijn,
maar je moet hier niet alles gaan verklappen.... ;)
03-08-2007, 17:36 door Anoniem
Door Peter V.
Nee, de warmteuitstraling van het gezicht (infrarood) is nog
veel beter dan gelaatsherkenning. Zelfs bij eeneiige
tweelingen is de warmteuitstraling in het gezicht anders
(waardoor het gevaar van look-alikes wordt vermeden).
En hoe zit dat dan als je net gesext hebt? Of koortsig bent?
Of houdt zo'n apparaat daar rekening mee?
03-08-2007, 21:27 door Anoniem
Nee, de warmteuitstraling van het gezicht (infrarood)
is nog veel beter dan gelaatsherkenning. Zelfs bij eeneiige
tweelingen is de warmteuitstraling in het gezicht anders
(waardoor het gevaar van look-alikes wordt vermeden).[.quote]
Stel dat je 100m verder dubbel geparkeerd staat, en naar de
bank bent gerend? Dan is je gezicht in elk geval roder...
04-08-2007, 02:28 door Anoniem
100% waterdichte ID controle: ( en dat is er een met ballen! )

1. Voor het vrouwelijk geslacht zou dit kunnen volstaan met
een rontgenafbeelding van de klieren in het borstweefsel.
(niet 1 van de 2 is gelijk, dat X het aantal vrouwen op
aarde en dat X de unieke weefselcombinatie X 2 per persoon..;)

2. Voor het mannelijk gelacht kan dit volstaan met een
rontgenafbeelding van het geslachtsdeel. Opzich weer een
voordeel dat deze methode bij mannen in 95% van de gevallen
de ID uit 3 onderdelen zal bestaan en daardoor 33% minder
kans heeft op een vals-positief. Dit op basis van het
rekenvoorbeeld dat in 1. word omschreven.
De overige 5% van de 'gevallen' moet het doen met de
Barneveldse KIP methode...

In het geval van mogelijke ID vervalsing door uitgevoerde
cosmetische ingrepen, kan er worden volstaan met RFID
identificatie van de aanwezige implantaten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waarheid

[orwelliaans]
Het zal ooit verplicht worden om een RFID te dragen waar
alle ID, medischegegevens en behandelingen in staan vermeld,
dit omdat biometrische identificatie onvoldoende is
gebleken, er veelvuldig misbruik is gemaakt van het
electronisch pat.dossier waardoor na protest, overleg en
wetswijzigingen ieder individu zelf verantwoordelijk is
geworden voor zijn/haar ID en pat.dossier via een RFID
implantaat.[/orwelliaans]

[lol]
Tegen een uitzonderlijk hoge meerprijs kunnen de aanwezige
cosmetische RFID's worden uitgebreid met aanvullende ID,
klant en creditcardgegevens.
Hiermee word het voor draag(st)ers van een cosmetisch RFID
mogelijk om zonder enige wachtijd bij 95% van de winkels in
de PC Hooftstraat o.i.d. hun aankopen af te rekenen zonder
een pincode te hoeven gebruiken.[/lol]

Toedeloe
04-08-2007, 11:24 door ChrisvdK
Door Anoniem

De Postbank heeft in hun systeem al aardig wat gezichten, illegaal
verkregen door het inscannen van ID's ... niet 3d maar toch..

niet netjes van ze
mee eens.
Maar er bestaat altijd nog de dwang en de gijzeling, je geld is eigenlijk
nooit veilig.
04-08-2007, 13:49 door Anoniem
Door Anoniem
Je kunt ook gewoon je pincode opschrijven op een briefje in
je portemonee. Werkt een stuk makkelijker!

Nee, gewoon op je pinpas met een viltstift schrijven, heb je het altijd bij
de hand.

Overigens hebben de Mythbusters al gedemonstreerd dat
vingerafdrukken ongelooflijk makkelijk te kraken zijn. Dus is het onzin
om te roepen dat dit een van de betere beveiligingstools zou zijn.
04-08-2007, 22:54 door Anoniem
Er is zeker ernsitg storing op internet. Ik kan CNN en
McAfee siteAdvisor werk niet meer!
05-08-2007, 02:38 door Anoniem
Door Anoniem
Je kunt ook gewoon je pincode opschrijven op een briefje in
je portemonee. Werkt een stuk makkelijker!

handig voor de dief als je portemonee word gestolen.
06-08-2007, 08:25 door Anoniem
gezellig.
je zult maar eens een zwaar ongeluk krijgen waardoor je
gezicht verminkt wordt.

tja..

geen enkel systeem zal ooit goed zjn..
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.