Bedrijven moeten denken aan de beveiliging van hun bedrijfsnetwerk en risk management voordat ze zich in het avontuur van Second Life en andere virtuele werelden storten, zo waarschuwt Gartner. Volgens het onderzoeksbureau brengt Second Life behoorlijke risico's met zich mee, die bedrijven niet mogen negeren. Het gaat dan om IT-gerelateerde gevaren, zoals het downloaden van ongeverifieerde applicaties op het bedrijfsnetwerk.
Een ander probleem is dat personen in deze virtuele werelden een onbeperkt aantal karakters kunnen aanmaken, waardoor nooit te achterhalen is of een bepaald persoon ook daadwerkelijk is wie hij zegt dat hij is.
Verder is Second Life geen veilige omgeving, en moeten er daarom geen discussies over vertrouwelijke of gevoelige zaken plaatsvinden. De ongecontroleerde werelden vormen ook een bedreiging voor de reputatie van een onderneming. Last, but zeker not least, zijn er ernstige twijfels over de voordelen en opbrengsten van het spelen van Second Life, en zien veel managers het als tijdverspilling.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.