image

Moslimfundamentalisten krijgen betere encryptie software

dinsdag 29 januari 2008, 11:25 door Redactie, 14 reacties

Militante moslimfundamentalisten hebben de beschikking over een nieuw programma voor het uitwisselen van informatie, genaamd "Mujahedeen Geheimen". De toolkit is afkomstig van het 'Global Islamic Media Front' en voorkomt dat gebruikers informatie over publieke bestandsuitwisselingsnetwerken en Instant Messaging software moeten versturen. De Arabische software is voorzien van verschillende encryptie opties, zodat men Instant Messaging gesprekken en bestanden kan versleutelen.

"Dit is de meest significante tool die de afgelopen maanden door de cyber jihadistische ondergrondse is verspreid", zegt Rick Howard, directeur inlichtingen bij VeriSign's iDefense. Het beveiligingsbedrijf zou een beta versie van de toolkit in handen hebben gekregen. Volgens Howard laat de software zien dat de groep technisch steeds geavanceerder wordt, en dat ze de beveiliging van hun online gesprekken serieus nemen.

Reacties (14)
29-01-2008, 11:30 door Nomen Nescio
Moet de regering dan niet weer eens waarschuwen tegen Wilders? Dat
schijnt te helpen, toch?
29-01-2008, 11:33 door Anoniem
Geeft me veel vertrouwen:
Part of Al-Qaeda

Nielsk
29-01-2008, 11:41 door jeed
Was PGP niet goed genoeg?
29-01-2008, 12:17 door Anoniem
Als ik de geheime dienst was zou ik zelf zo'n toolkit bouwen met een extra
lading en dan vrijgeven. Heb je ze gelijk allemaal getraced die gasten.
29-01-2008, 13:22 door Anoniem
Is de toolkit wel opensource?
29-01-2008, 13:56 door Anoniem
maw, ze hebben de man page van openssl in het arabisch vertaald?
29-01-2008, 13:57 door lievenme
of de "veiligheid" van de ene, is de onveiligheid van de
andere.....

en dat geldt niet alleen voor terrorisme, maar ook , bvb
voor de société générale en haar beruchte werknemer....
en voor hacking en zo

dus voor het conflict tussen misdaad en vrijheid in het
algemeen....

of tussen macht en machtsmisbruik (want kennis is macht)

om over na te denken!!
29-01-2008, 14:04 door e.r.
Zal wel signatures bevatten. Als je die signature op het internet ziet:
traceren en bombarderen :p
29-01-2008, 14:17 door Anoniem
niemand is ontraceerbaar, vroeg of laat zal ook dit weer achterhaald
worden
29-01-2008, 14:53 door SirDice
Wat is hier anders aan dan bijv. een encryptie module voor MSN of andere IM?

Waarom heeft dit nu ineens nieuwswaarde? Omdat het in het Arabisch is?

Oh ja, dat is natuurlijk om aan te geven dat encryptie verboden moet worden omdat de terroristen het gebruiken...
29-01-2008, 16:03 door Anoniem
Inderdaad, er zijn al talloze manieren voorhanden waarop terroristen, of
anderen, hun communicatie kunnen encrypten. Het is dan ook de vraag
waarvoor ze zelf dergelijke software zouden ontwikkelen, danwel denken
dit beter te doen dan bijvoorbeeld de auteurs van PGP en andere
beschikbare encryptie software.

Een terreurgroep heeft helemaal geen belang bij het onwikkelen van hun
eigen encryptie, gezien er (gratis danwel betaald) veel betere
alternatieven voorhanden zijn dan hetgeen zij zelf kunnen vervaardigen.

@ Redactie :

Wat overtuigt jullie ervan dat GIMF uberhaupt bestaat, en geen
onderdeel is van oorlogspropaganda ? Of nemen jullie dit soort berichten
gewoon over zonder bij die vraag stil te staan ?
30-01-2008, 06:12 door Anoniem
Dus?
De data-retentie maar terugdraaien?
De echte terroristen gebruiken toch encryptie en de gewone
burger is weer de klos met z'n appeltaart-recept omdat dat
wel heel verdacht is.(bakpoeder enz..)
30-01-2008, 15:09 door SirDice
Door Anoniem
Dus?
De data-retentie maar terugdraaien?
Wat mij betreft wel.. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde.
De echte terroristen gebruiken toch encryptie en de gewone burger is weer de klos met z'n appeltaart-recept omdat dat wel heel verdacht is.(bakpoeder enz..)
Nog linker is via e-mail een grote hoeveelheid kunstmest of mottenballen bestellen ;-)
30-01-2008, 21:58 door Anoniem
Door Anoniem
Inderdaad, er zijn al talloze manieren voorhanden waarop
terroristen, of
anderen, hun communicatie kunnen encrypten. Het is dan ook
de vraag
waarvoor ze zelf dergelijke software zouden ontwikkelen,
danwel denken
dit beter te doen dan bijvoorbeeld de auteurs van PGP en andere
beschikbare encryptie software.

Een terreurgroep heeft helemaal geen belang bij het
onwikkelen van hun
eigen encryptie, gezien er (gratis danwel betaald) veel betere
alternatieven voorhanden zijn dan hetgeen zij zelf kunnen
vervaardigen.

@ Redactie :

Wat overtuigt jullie ervan dat GIMF uberhaupt bestaat, en geen
onderdeel is van oorlogspropaganda ? Of nemen jullie dit
soort berichten
gewoon over zonder bij die vraag stil te staan ?


GROOT GELIJK HEB JE !

dit ruikt nogal vies, het hele verhaal ...
zelfs als het waar is ... so what ? Wat wil men doen, ook
pgp en de vele goede tools verbieden ? LOL

geen wonder dat terroristen het voorzien hebben op dit soort
westerse propaganda. Misschien moeten we eens in eigen land
kijken en wie we macht over ons geven
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.