image

Nederlands bedrijf wint aanbesteding OV-chipkaart terminal

zaterdag 8 maart 2008, 12:47 door Redactie, 9 reacties

De Nederlandse aanbieder van elektronische betaalsystemen CCV heeft de Europese aanbesteding gewonnen voor het leveren, installeren en onderhouden van de OV-chipkaart oplaadterminal. Via de terminal kunnen reizigers straks diverse OV-producten kopen en geld op de OV-chipkaart laden. Op basis van een formele Europese aanbesteding kwam CCV als beste uit de bus.

Bij de vormgeving zouden belangrijke punten als "hoog ergonomisch gebruikscomfort", veiligheid en vandalismebestendigheid zijn doorgevoerd. CCV is naar eigen zeggen marktleider in Nederland op het gebied van PIN- en Chipknipautomaten. Ook houdt het zich bezig met het verwerken van spaarkaarttransacties en het ontwikkelen van spaar- en klantenkaartsystemen. Sinds mei 2007 mag het bedrijf PINtransacties voor de banken verwerken.

Reacties (9)
08-03-2008, 13:24 door Anoniem
CCV is naar eigen zeggen marktleider in Nederland op het
gebied van PIN- en Chipknipautomaten.

Sinds mei 2007 mag het bedrijf PINtransacties voor de
banken verwerken.

Kan iemand mij dit uitleggen dan....??

Nelis

(volgens mij doet CCV al veel langer in pin app. voor financiele
transacties of ben ik nu gek... wat best zou kunnen;)
08-03-2008, 13:41 door Anoniem
Zo die zijn binnen,
Lekker iedereen uitmelken, elk jaar de ict-uitgaven fors
verhogen.
Datalogs en steeds meer en meer prive-gegevens verhandelen
en verkopen.
Mooie VOC-mentaliteit ! uitbuiten en verhandelen dus
"Ook houdt het zich bezig met het verwerken van
spaarkaarttransacties en het ontwikkelen van spaar- en
klantenkaartsystemen.
Sinds mei 2007 mag het bedrijf PIN-transacties voor de
banken verwerken. "
Iets voor de Nma ? Dit kan toch niet !
Straks gaat men mijn Spaar-Pin-OV-Profiel doorverkopen aan
bijvoorbeeld mijn zorgaanbieder of andere derden en ben ik
mijn leven niet meer zeker !

Kan dit ook meegenomen worden in het Volksopstand-debat ?

Ov-chipkaart en verhandeling data NEE!
08-03-2008, 21:44 door Anoniem
Iets voor de Nma ? Dit kan toch niet !

CCV is juist als tweede naast Equens PIN gaan verwerken om
juist het monopolie van Equens tegen te gaan.

:-)
09-03-2008, 10:54 door Anoniem
Door Anoniem
CCV is naar eigen zeggen marktleider in Nederland op het
gebied van PIN- en Chipknipautomaten.

Sinds mei 2007 mag het bedrijf PINtransacties voor de
banken verwerken.

Kan iemand mij dit uitleggen dan....??

Ik heb er niet echt ingedoken maar volgens mij is het
leveren van apparatuur voor transacties echt iets anders dan
het mogen uitvoeren van de transacties. En ik ken de CCV
terminals ook wel maar volgens mij is BEANET (of hoe heten
ze tegenwoordig ook al weer) degene die daadwerkelijk
transacties uitvoert.
09-03-2008, 11:36 door Nomen Nescio
Door Anoniem
Zo die zijn binnen,
Lekker iedereen uitmelken, elk jaar de ict-uitgaven fors
verhogen.
Datalogs en steeds meer en meer prive-gegevens verhandelen
en verkopen.
Mooie VOC-mentaliteit ! uitbuiten en verhandelen dus
"Ook houdt het zich bezig met het verwerken van
spaarkaarttransacties en het ontwikkelen van spaar- en
klantenkaartsystemen.
Sinds mei 2007 mag het bedrijf PIN-transacties voor de
banken verwerken. "
Iets voor de Nma ? Dit kan toch niet !
Straks gaat men mijn Spaar-Pin-OV-Profiel doorverkopen aan
bijvoorbeeld mijn zorgaanbieder of andere derden en ben ik
mijn leven niet meer zeker !

Kan dit ook meegenomen worden in het Volksopstand-debat ?

Ov-chipkaart en verhandeling data NEE!
Inderdaad. Met vrienden als het huidige kabinet hebben wij geen vijanden
meer nodig. Alles voor de commercie, de privacy is niet belangrijk meer.
Loeren maar, waar is iedereen? Wat doet iedereen? Hoe kunnen wij ze
financieel uitkleden? Fijn he, zo'n linkse visie.
09-03-2008, 13:47 door Anoniem
Door Nomen Nescio
Door Anoniem
Zo die zijn binnen,
Lekker iedereen uitmelken, elk jaar de ict-uitgaven fors
verhogen.
Datalogs en steeds meer en meer prive-gegevens verhandelen
en verkopen.
Mooie VOC-mentaliteit ! uitbuiten en verhandelen dus
"Ook houdt het zich bezig met het verwerken van
spaarkaarttransacties en het ontwikkelen van spaar- en
klantenkaartsystemen.
Sinds mei 2007 mag het bedrijf PIN-transacties voor de
banken verwerken. "
Iets voor de Nma ? Dit kan toch niet !
Straks gaat men mijn Spaar-Pin-OV-Profiel doorverkopen aan
bijvoorbeeld mijn zorgaanbieder of andere derden en ben ik
mijn leven niet meer zeker !

Kan dit ook meegenomen worden in het Volksopstand-debat ?

Ov-chipkaart en verhandeling data NEE!
Inderdaad. Met vrienden als het huidige kabinet hebben wij geen
vijanden meer nodig. Alles voor de commercie, de privacy is niet
belangrijk meer.
Loeren maar, waar is iedereen? Wat doet iedereen? Hoe kunnen wij
ze financieel uitkleden? Fijn he, zo'n linkse visie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Links_(politiek)

Wat een onzin, enerzijds roepen om privacy en anderzijds op de
eerste de beste vrienden site al je personalia achterlaten in een
profielendatabank. Lekker hypocriet..!

Een klantenkaart gebruik je geheel vrijwillig en kan ook anoniem..!
(wel contant betalen dan a.u.b.)

Alle onder de anti-terreurwetgeving ingevoerde maatregelen die de
privacy ernstig aantasten zijn onder een 'rechts' bewind gestart.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechts_(politiek)

Ps. Let bij de wiki linken op de verschillen tussen links en rechts, bij
Rechts word de neutraliteit van het bericht door Wikipedia betwist,
dit in tegenstelling tot Links.
Zo zie je maar weer, de leugen regeert bij die rechtse rakkers en
schuwen het manipuleren van het volk in zijn geheel niet.

Anno Niemstra

Heeft iemand zich ooit wel eens afgevraagd waarom er per regio
wel een programmaraad is maar geen privacyraad bestaat...?

Met de komst van de set-op boxen van o.a. de kabelmaatschappijen
hebben deze ondernemingen exact zicht op wat u (luistert) kijkt,
wanneer u het kijkt en hoe lang u kijkt. Dat geeft een aardig beeld
van uw persoonlijke interesses i.c.m. het surfgedrag dat deze
ondernemingen massaal misbruiken.
Hoe dat kan? gewoon de goedkoopste provider kiezen en vooral de
voorwaarden niet lezen, en die voorwaarden zijn vele malen
belangrijker dan alle leaseverliezen bij elkaar.

Stelling:
Men kan 'beter' zijn geld kwijtraken dan zijn/haar privacy verliezen...!
(daar denken die rechtse rakkers natuurlijk heel anders over)
09-03-2008, 14:15 door Anoniem
Door Nomen Nescio
Inderdaad. Met vrienden als het huidige kabinet hebben wij
geen vijanden
meer nodig. Fijn he, zo'n linkse visie.
weer zo'n loze reactie waaruit blijkt dat je weinig op hebt
met het linkse gedachten goed en dat koppelt aan zaken waar
het niks mee te maken heeft.
10-03-2008, 13:06 door Secyourit
"OV-chipkaart oplaadterminal"

Die kaart was toch al terminaal? :)
12-03-2008, 21:59 door Anoniem
"Wat een onzin, enerzijds roepen om privacy en anderzijds op de
eerste de beste vrienden site al je personalia achterlaten in een
profielendatabank. Lekker hypocriet..!"

Wat een ongelovelijke simplistische redenering. Je vergelijkt echt appels met
peren, immers veronderstelt de vrijheid om enige eigen gegevens vrij te geven
geenzins een plicht om verdere ongewilde privacy schendingen toe te staan.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.