image

Morgen Chinese hackeraanval op CNN

vrijdag 18 april 2008, 13:28 door Redactie, 21 reacties

Morgen zullen Chinese hackers uit onvrede over de berichtgeving een massale DoS-aanval tegen CNN.com lanceren. Op verschillende websites hebben hackers opgeroepen om de website van de nieuwsdienst drie uur lang aan te vallen. De oproep is inmiddels ook door meer gematigde fora overgenomen. De aanvallen vallen samen met straatprotesten die morgen in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië gepland staan.

Veel Chinezen zijn verontwaardigd over de eenzijdige berichtgeving inzake Tibet en de beledigingen van een Amerikaanse functionaris die Chinezen als "schurken" bestempelde. De hackers hebben een speciale klok gemaakt die bijhoudt wanneer de aanval plaatsvindt, zoals op het weblog van de DarkVisitor te zien is.

Reacties (21)
18-04-2008, 13:47 door Anoniem
Goed zo. CNN is een van de meest onbetrouwbare nieuwszenders omdat het
zowel extreem pro-Amerikaans is als redelijk zionistisch.
18-04-2008, 13:58 door Anoniem
Als personen liever naar agressie grijpen dan te converseren
is meteen duidelijk hoe het met de betreffende personen
gesteld staat. En dan nog klagen dat het schurken genoemd
worden. Het is van een behoorlijk laag niveau hoe ze daar
met anderen om gaan. Een verkeerd woord en het is meteen
aanvallen.
18-04-2008, 14:03 door Anoniem
Door Anoniem
Goed zo. CNN is een van de meest onbetrouwbare nieuwszenders omdat het
zowel extreem pro-Amerikaans is als redelijk zionistisch.

Nee, Chinese nieuwszenders zijn lekker betrouwbaar. In elk geval heeft de
vrije nieuwsgaring in VS en Europa nog niet geleid tot generaties
gehersenspoelde burgers, zoals in fijne moslimlandjes en politiestaten zoals
China.

Affijn, morgen zal ik met genoegen vaststellen dat er van die 'hackeraanval'
geen bal terecht is gekomen.

Peter
18-04-2008, 14:17 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
18-04-2008, 14:50 door Eghie
Door Anoniem
Als personen liever naar agressie grijpen dan te converseren
is meteen duidelijk hoe het met de betreffende personen
gesteld staat. En dan nog klagen dat het schurken genoemd
worden. Het is van een behoorlijk laag niveau hoe ze daar
met anderen om gaan. Een verkeerd woord en het is meteen
aanvallen.
En als christenen worden aangevallen doen de meesten dat
omdat ze niks terug doen, maar de conversatie opzoeken. Dan
ineens zijn christenen mietjes. :S Hoezo dubbelzinning.
Overigens zeg ik niet dat dat jouw standpunt is, maar er
zijn mensen die dat wel doen.
18-04-2008, 15:09 door Anoniem
Leuk ook dat ze het aankondigen, ze kunnen zich er nu op
voorbereiden.
Als ik nou zoiets zou doen is het gewoon: "Ja NU!"
aankondigen slaat nergens op.
18-04-2008, 15:45 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
18-04-2008, 15:55 door Anoniem
Door rookie
Gelukkig laten ze Fox met rust.
Fox? Is dat niet de "Prawda" van de U.S.A.?
18-04-2008, 16:11 door Ronald van den Heetkamp
ik verwacht persoonlijk dat dit in 2008 vaker zal voorkomen, het is een onmiskenbaar groot probleem. Ik ben het absoluut niet eens met dossers, want het is in mijn optiek anderen de mond snoeren waar niemand recht toe heeft. Laat de Chinezen is goed naar zichzelf kijken wat ze aanrichten in Tibet.

Wat ik denk dat zal gebeuren is dat in de toekomst verkeer opgeplitst gaat worden per continent. Oftewel: het internet zal niet langer het Internet zijn, maar kleine netten die controleerbaar zijn. Ik denk zeker dat het Pentagon zich
hier al een aantal jaar over buigt, want de problemen worden steeds groter gezien de worm aanvallen, dossing etc die vaker uit een bepaalde regio komen, waaronder China.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.
18-04-2008, 16:22 door Anoniem
In zon geval worden er gespecialiseerde bedrijven ingeschakeld die
inmiddels zeer efficient zulke aanvallen pareren. Tijdje geleden een leuke
documentaire over gezien.

Maar je moet ze wel inschakelen natuurlijk.
18-04-2008, 16:50 door Anoniem
@ Ronald van den Heetkamp:

Is het Inet nu al niet opgesplitst in continentale
netwerken, het feit dat er per land en/of continent
specifieke content kan worden geblokkeerd doet dit wel
vermoeden....

Ik deel je 'angst' dat het er uiteindelijk van zal komen dat
het Inet per continent word opgesplitst... triest maar waar.

Fred
18-04-2008, 17:22 door Ronald van den Heetkamp
hi Fred,

in zekere zin wel sinds landen dit al kunnen middels het BGP border gateway protocol, zoals Pakistan dat deed met Youtube. Maar dit gaat via Internet Providers. Maar ik vraag me af hoe dit omgekeerd werkt -in de zin van- dat je verkeer niet in je netwerk laat komen van bepaalde landen, dat kan volgens mij nog niet globaal omdat je dan ook legitiem verkeer blokeerd, maar ik ben hier geen expert in.
18-04-2008, 21:50 door spatieman
china permanent wegjorisen van het internet..
18-04-2008, 23:35 door Starscreem
Dit is opzich wel weer is wat anders volgensmij en het lijkt mij dan ook best
experimenteel om te zien of er ook echt veel mensen aan meewerken, of het
daadwerkelijk de boel plat legt ....

MAAR dit is toch illegaal ? stel dat wij er vanuit willekeurig ook aan mee
doen ? kans dat we gepakt worden ?
19-04-2008, 10:33 door Anoniem
Ze zitten zeker nog World Of Warcraft te spelen want de site
is nog steeds in de lucht!
19-04-2008, 10:53 door sjonniev
Vergeleken met Fox "News" lijkt CNN een voorbeeld van
onpartijdigheid...
Waaom je druk maken om schurken die andere schurken voor
schurken uitmaken?
19-04-2008, 15:42 door Anoniem
om 3 uur de DNS naar " China.gov " laten doorverwijzen ];-)
20-04-2008, 12:11 door Anoniem
Dit soort oproepen zijn van hetzelfde kaliber als wanneer
jantje of pietje eens flink om aandacht zou gaan schreeuwen
met harde dreigementen omdat ze het ergens niet mee eens
zijn. Stoom afblazen, zich groot laten lijken en vervolgens
ineenschrompelen. Wat blijkt: de schreeuwlelijke dreigende
figuren hebben de dreiging afgeblazen, omdat het zogenaamd
teveel bekend zou zijn. Nou, maak daar voor mij maar van dat
ze het zo erg vinden om vernederd te worden dat ze het nu
zichzelf ook niet aan kunnen doen.
21-04-2008, 06:36 door spatieman
ze zijn er nog steeds :)
21-04-2008, 15:57 door Anoniem

Nee, Chinese nieuwszenders zijn lekker betrouwbaar. In elk geval heeft de
vrije nieuwsgaring in VS en Europa nog niet geleid tot generaties
gehersenspoelde burgers, zoals in fijne moslimlandjes en politiestaten zoals
China.

Affijn, morgen zal ik met genoegen vaststellen dat er van die 'hackeraanval'
geen bal terecht is gekomen.

Peter

Altijd leuk om jezelf te quoten ... het is nu alweer maandag en he-le-maal niks.
Kennelijk deugen Chinese hackers niet eens als hackers. Of zouden ze het
geheel onpartijdige Chinees News Network (CNN!) op de korrel hebben
genomen?

Peter
22-04-2008, 11:58 door Anoniem
Tja, even in het midden laten of CNN neutral nieuws levert, dit soort activiteiten
is een verkapte vorm van chantage / cybercrime. Je kan het de meeste
Chinezen niet kwalijk nemen omdat ze zelf zo bang zijn voor hun eigen
overheid, buren, vrienden, familie dat ze continu proberen "patriotisch" te zijn
om zelf maar geen gevaar te lopen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.