Archief - De topics van lang geleden

"Antivirussoftware kopen is weggegooid geld"

21-05-2008, 20:36 door Anoniem, 6 reacties
Volgens de grote baas van informaticareus Cisco is antivirussoftware
weggegooid geld. Topman John Steward zegt dat de malware-industrie veel
te snel ontwikkelt voor de beveiliging.


Daardoor is het onmogelijk voor gebruikers om beschermd te blijven.
Steward:"Bedrijven aanvaarden anno 2008 zelfs dat hun computers besmet
zijn. Een zeer gevaarlijk evolutie. Ik stel witte lijsten voor waarop alleen
goedgekeurde software kan worden geïnstalleerd." Beveiligingsspecialist
Gavin Struthers van McAfee weerlegt uiteraard de stellingen van
Steward:"Antivirussoftware is zeker geen geldverspilling. Wel is waar dat ze je
niet volledig kunnen beschermen. Tegen dit soort aanvallen zijn meer
beveilingsniveaus nodig."

(Bron: ZDnet)
Reacties (6)
22-05-2008, 10:31 door TheTeek
Wat een onzin, Antivirus producten moeten met nieuwe technieken komen om
niet direct te herkennen virussen alsnog te herkennen, desnoods de keuze
geven aan de gebruiker wat te doen met een proces dat zich verdacht
gedraagd.

In al die jaren dat ik me al bezig houd met antivirus heb ik nog nooit begrepen
waarom ik wel een virus herken aan z'n gedrag maar m'n up to date antivirus
product (nog) niet...
22-05-2008, 12:49 door Anoniem
Door TheTeek
Wat een onzin, Antivirus producten moeten met nieuwe technieken komen om
niet direct te herkennen virussen alsnog te herkennen, desnoods de keuze
geven aan de gebruiker wat te doen met een proces dat zich verdacht
gedraagd.

In al die jaren dat ik me al bezig houd met antivirus heb ik nog nooit begrepen
waarom ik wel een virus herken aan z'n gedrag maar m'n up to date antivirus
product (nog) niet...
Kan jij dat ons ook leren?
Want hoe meer mensen dat kunnen des te beter!
22-05-2008, 15:22 door TheTeek
Nee dat kan ik je niet leren, dat heet ervaring en die zul
je zelf op moeten doen.
Met een beetje kennis van bijvoorbeeld Windows en hoe
programma's/processen starten is een "fout" proces snel
gedetecteerd.

Ik heb al een aantal malen meegemaakt dat mijn antivirus
product het proces niet herkende als kwaadaardig, misschien
omdat mijn virusscanner niet goed genoeg is/nog geen
definities bevat die het virus kan herkennen.

Dit geld bijvoorbeeld ook voor SPAM, er is niets
beter dan het menselijk brein in het herkennen van SPAM, hoe
breng je dit over in kunstmatige intelligentie?

De volgende keer niet zo sarcastische...als het al
zo bedoelt was...;)
22-05-2008, 18:27 door Anoniem
Door TheTeek
Nee dat kan ik je niet leren, dat heet ervaring en die zul
je zelf op moeten doen.
Met een beetje kennis van bijvoorbeeld Windows en hoe
programma's/processen starten is een "fout" proces
snel
gedetecteerd.

Ik heb al een aantal malen meegemaakt dat mijn antivirus
product het proces niet herkende als kwaadaardig, misschien
omdat mijn virusscanner niet goed genoeg is/nog geen
definities bevat die het virus kan herkennen.

Dit geld bijvoorbeeld ook voor SPAM, er is niets
beter dan het menselijk brein in het herkennen van SPAM, hoe
breng je dit over in kunstmatige intelligentie?

De volgende keer niet zo sarcastische...als het al
zo bedoelt was...;)
Bedankt voor je uitleg. Mijn reactie was niet sarcastisch bedoeld.
Wat ik schreef was wel gemeend en goed bedoeld. Immers, van het
ontvangen van verspreide rotzooi van het internet heeft iedereen last.
Bepaalde mensen vinden het leuk om daar mee bezig te zijn. Of verdienen er
zelfs aan. Daarom is het goed als de schade zoveel mogelijk beperkt wordt.
Ik dacht dat jij ons en ik bedoel ik niet de experts maar de amateurs op weg
zou kunnen helpen om die schade ook te kunnen beperken. Hoe meer
mensen dat kunnen des te beter. Ik hoop dat mijn bedoeling nu goed
overgekomen is.
22-05-2008, 19:06 door Starscreem
op hierboven

Jep klopt, ik heb best wel t zelfde, alleen begrijp ik ze allebei ;)
Echter kan inderdaad niet iedereen dat, en zal het dus ook nodig zijn om
goede anti-... producten maken voor de gemiddelde thuis / kantoor enz.
gebruiker.
Ik ben dan ook wel erg voor een flinke security injectie in de ict die de
komende jaren uitgebreider gaat worden! Bigg Buisness ;) (voor mij zowieso
dan) :P zowel op freeware/opensource als betaald.
26-05-2008, 09:42 door TheTeek
@ Anoniem, mijn excuses, ik heb je opmerking idd verkeerd
begrepen...;).
Ik begrijp je ook volkomen, hoe vaak ik ook bijvoorbeeld m'n
moeder moet uitleggen dat ze ergens wel op mag klikken en
ergens anders juist niet, het is gewoon niet te begrijpen
voor de gewone windows gebruiker.

Hoe slim of veilig de software ook word, er zou iets moeten
zijn waarmee je alleen datgeen kan doen dat je ook echt
nodig hebt.
Internet, mail, msn, foto opslag en video bewerken, dat is
voor de meeste mensen genoeg, meer willen ze er echt niet
mee kunnen anders word het al te complex. Maak dat
beschikbaar en beveilig het systeem.

Helaas is Windows daar niet heel erg makkelijk in en dan
nog, een goed geschreven virus is niet te stopppen zonder de
juiste kennis en middelen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.