Poll
image

Belangrijkste aspect bij kiezen van Internetprovider:

maandag 12 februari 2007, 11:07 door Redactie, 13 reacties
Snelheid
15.36%
Ondersteuning
2.02%
Overige diensten
1.38%
Betrouwbaarheid
37.53%
Prijs
20.88%
Veiligheid
4.97%
Klantvriendelijkheid
1.29%
Reputatie
10.03%
Soort verbinding
2.58%
Anders, ...
3.96%
Reacties (13)
12-02-2007, 12:16 door koekblik
Anders: combinatie van betrouwbaarheid,
klantvriendelijkheid, prijs en niet onbelangrijk: compatible
met open standaarden.
12-02-2007, 12:50 door Anoniem
Uiteraard is de keuze volledig afhankelijk van het doel van de verbinding.
Voor thuis, beetje IM, beetje mail, beetje bladeren is de prijs (voor mij)
volledig doorslaggevend.
12-02-2007, 12:53 door Anoniem
Ik ben het bijna volmondig met koekblik eens. Een ISP kies
je niet om één enkel aspect.
12-02-2007, 15:15 door Anoniem
Ik heb ook voor "anders" gekozen, je kiest namelijk voor een
ISP om meer dan 1 reden.

Redenen van mij om XS4ALL te kiezen (ik zal probren er geen
reclamepraatje van te maken :-) ): Betrouwbaar, althans
volgens de reputatie, respecteren ieder OS, niet alleen die
uit redmond, goede reputatie op het gebied van veiligheid,
de experimentele diensten zijn goed (op enkele na), en ze
geven ten minste om je privacy, en doen niet aan filtering.
13-02-2007, 18:25 door Anoniem
Door Anoniem
Ik heb ook voor "anders" gekozen, je kiest namelijk voor
een
ISP om meer dan 1 reden.

Redenen van mij om XS4ALL te kiezen (ik zal probren er geen
reclamepraatje van te maken :-) ): Betrouwbaar, althans
volgens de reputatie, respecteren ieder OS, niet alleen die
uit redmond, goede reputatie op het gebied van veiligheid,
de experimentele diensten zijn goed (op enkele na), en ze
geven ten minste om je privacy, en doen niet aan filtering.
geven ten minste om je privacy?

Brein blij met klachtenprocedure Xs4all en KPN

De procedure maakt het mogelijk dat de providers naam- adres-
en woonplaatsgegevens van abonnees afgeven zonder dat
daarvoor een gerechtelijke procedure nodig is.

hele verhaal: http://tweakers.net/nieuws/46328/Brein-blij-met-klachtenprocedure-Xs4all-en-KPN.html

slechte ontwikkeling vind ik..
13-02-2007, 18:51 door Anoniem
Onzin. Er is altijd één doorslaggevende reden. En daar werd naar
gezocht. Weet je het niet? Stel je dan de volgende vraag:

Als {reden 1} vervalt, is {reden 2} dan doorslaggevend?
en als {reden 2} vervalt, is {reden 3} dan doorslaggevend?
en als {reden 3} vervalt, is {reden 1} dan doorslaggevend?
etc
etc.

Uiteindelijk kom je toch tot één doorslaggevende reden.
14-02-2007, 12:17 door Anoniem

geven ten minste om je privacy?

Brein blij met klachtenprocedure Xs4all en KPN
Inderdaad :-(

ZO zie je maar dat een raputatie moeilijker op te bouwen is
dan af te breken ....
15-02-2007, 09:13 door Baloe
Ik heb 'betrouwbaarheid' gekozen, omdat je zonder
betrouwbaarheid weinig aan de andere punten hebt..

Wie zegt dat de snelheid, prijs, reputatie, veiligheid
klantvriendelijkheid en ondersteuning morgen nog
gegarandeerd zijn zonder betrouwbaarheid?

Ik dus.. :p
16-02-2007, 10:06 door Anoniem
Als ze niet betrouwbaar zijn, dan gaat hun reputatie achteruitt.
Klantvriendelijk zijn ze dan ook niet meer omdat ze de hele dag plat
worden gebeld met ontevreden klanten. Als je een betrouwbare provider
heb, dan heb je geen ondersteuning nodig want alles werkt (mooi
streven) en snelheid en prijs is net wat je er zelf voor over heb.

Uiteindelijk gaat het dus om de betrouwbaarheid
16-02-2007, 14:04 door Anoniem
Het ligt maar net aan je referentiekader waar je de prio's neer legt,
daarom is zo'n poll wel interessant. Mits de gebruikers naar waarheid
invullen. Mensen die bijvoorbeeld wegens hun kinderen internet moeten
hebben voor school, en die geen geld over hebben en zelf er bijna niets
mee doe, gaan voor prijs. Mensen die professioneel bezig zijn, gaan voor
betrouwbaarheid. Immers, 20gbps download, heb je niets aan, als het op
het moment dat je dat net nodig hebt, de kabelmodem weer eens
gen00bed wordt door een kabelboer-helpdesk bofh. Om reputatie geef je
alleen als het je allemaal niets interesseert. "Deze internetverbinding is
tot stand gekomen zonder dieren te bezeren en gemaakt met groene
stroom"... Als je daar op kicked, dan heb je teveel tijd, of te weinig (zinvol)
werk. Veiligheid op internet is zowiezo zinloos.

Ik weet van mezelf dat ik betrouwbaarheid het belangrijkste vind, omdat ik
gebruik wil kunnen maken van waar ik voor betaal. Ik heb liever een
64kbps lijntje die ALTIJD werkt, dan een 10MB lijn van een kabelboer
waar ik 20 keer per dag de modem moet resetten, de firewall moet
UITZETTEN (omdat ze me anders afsluiten) en gewoon 3 weken 'eruit'
kan liggen zonder dat er iets gebeurt of geld terug krijg.
16-02-2007, 22:56 door Anoniem
De snelheidsaanbiedingen vliegen je om de oren maar waarom wordt
alleen de download snelheid vermeld? Wie heeft er nu 20 mb download
nodig? Maar die schamele 1024 upload wordt nooit vermeld, waarom
wordt er daarop niet geconcureerd? Heeft de Kpn een te groot
marktaandeel en volgt de rest braaf?
17-02-2007, 13:14 door Anoniem

Maar die schamele 1024 upload wordt nooit vermeld, waarom
wordt er daarop niet geconcureerd?
Volgens mij kan het niet hoger (in ieder geval op DSL).
ADSL2+ moest namelijk backwards compatible blijven met ADSL
(ADSL modem werkt aan een ADSL2+ lijn, maar alleen met max 8
Mb downstream). De upstream is bij ADSL en ADSL2+ beperkt
tot max 1 Mb.
17-02-2007, 13:20 door Anoniem
op de lange duur vindt ik 'diensten' (ruim genomen)
belangrijker dan prijs of bandbreedte. Ik wil bijvoorbeeld
wel al mijn eigen services kunnen draaien. En ipv6. Oh en
graag een provider die je niet meteen afsluit als ze een
klacht krijgen die ze zelf niet eens kunnen staven (en ook
onterecht bleek).
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.