Poll
image

Veiligste communicatiemiddel:

maandag 18 juni 2007, 00:11 door Redactie, 42 reacties
Post
6.3%
E-mail
6.23%
Instant Messaging
0.99%
Fax
3.33%
Koerier
7.36%
Postduif
23.85%
Anders, ...
23.92%
Telefoon
28.03%
Reacties (42)
18-06-2007, 08:05 door Korund
e-mail, maar wel in combinatie met pgp/gpg-encryptie
18-06-2007, 08:57 door Anoniem
Telefoon, dat is toch wel een stukje moeilijker op te vangen
dan e-mail en je kunt er geen bijlages mee openen :-)
18-06-2007, 10:20 door koekblik
Door Anoniem
Telefoon, dat is toch wel een stukje moeilijker op te vangen
dan e-mail en je kunt er geen bijlages mee openen :-)

Telefoon is af te tappen, email met de juiste encryptie (zoals de reeds
gemelde PGP/GnuPG) is dat niet.
18-06-2007, 10:28 door Walter
Door Gneisbaard
e-mail, maar wel in combinatie met pgp/gpg-encryptie
Mee eensch! Ik gebruik gpg niet zo heel vaak, maar als ik vertrouwelijke
data wil versturen gaat het er nogal eens overheen.
18-06-2007, 10:53 door Anoniem
Door koekblik
Door Anoniem
Telefoon, dat is toch wel een stukje moeilijker op te vangen
dan e-mail en je kunt er geen bijlages mee openen :-)

Telefoon is af te tappen, email met de juiste encryptie
(zoals de reeds
gemelde PGP/GnuPG) is dat niet.

Zouden de veilgiheidsdiensten die encryptie niet allang
gehackt hebben ? Ik vermoed van wel...lekker paranoide he ?
18-06-2007, 10:59 door Anoniem
ik beam alles door
18-06-2007, 11:11 door awesselius
Wat is 'veilig'? Tegen welk gevaar moet het kunnen beschermen?

Al met al, zijn er deskundigen die op communicatie
afstuderen. Vraag aan hun maar eens of er communicatie is
dat nooit aan ruis onderhevig is. Ik denk dat ze dan met een
goede conclusie komen.

Nogmaals, onder het mom van 'veilig' kun je veel dingen
verstaan. Gaat het om dat de boodschap helder overkomt of
niet onderschept kan worden door onbevoegden? Niet
onderschept worden, maar toch ook niet helder overkomen vind
ik ook gevaarlijk.

- Unomi -
18-06-2007, 11:18 door Anoniem
Mondeling
18-06-2007, 11:22 door Anoniem
iemand anders iets in het oor fluisteren
18-06-2007, 11:53 door root
ik gebruik telepatie.
18-06-2007, 11:56 door Sheriff
Precies, mondeling lijkt mij de veiligste vorm van communicatie.
en dan nog moet het aan bepaalde voorwaarden voldoen.
18-06-2007, 14:00 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
18-06-2007, 14:38 door SirDice
Mondeling? Via de telefoon? Hehehe..

Nee, het meest veilige is face2face :)
18-06-2007, 14:46 door SirDice
Postduiven.. Doet me denken aan
[url=http://www.ietf.org/rfc/rfc1149.txt]RFC-1149[/url].
18-06-2007, 19:21 door Anoniem
Waarom staat im zo laag? met ichat bv kan je op het hangslotje klikken en
dan wordt je gesprek versleutelt en blijft het nergens op een of andere
server rondslingeren.

Email kan wel rondslingeren ergens op servers, dat is namelijk het hele
systeem van email, net als sms'en.

Post is ook heel onveilig, mijn pa had een verjaardagskaartje 4 maand
later ontvangen dan dat ie verstuurd was ?!?
19-06-2007, 01:17 door Anoniem
Onthouding van communicatie is de enige manier om niets op te lopen
van de boze buitenwereld. Gordijnen dicht en de deur op slat, na een
zolder vol witte bonen in tomatensaus te hebben ingekocht.
19-06-2007, 08:49 door SirDice
Door Anoniem
Post is ook heel onveilig, mijn pa had een
verjaardagskaartje 4 maand later ontvangen dan dat ie
verstuurd was ?!?
Waarom is dat onveilig? Hij's toch aangekomen?

E-mail is ook zoiets. Als beheerder werd ik regelmatig
"lastig" gevallen door gebruikers die meldde dat de e-mail
traag was. Ik heb een uur geleden een e-mail verstuurd en
hij is nog niet aangekomen! Ja? Dus? De enige "tijdslimiet"
die een e-mail heeft staat ingesteld in de mailserver.
Standaard word er 5 dagen lang geprobeerd om een e-mail af
te leveren. Nergens is iets gedefineerd dat een e-mail
binnen een paar minuten op de plaats van bestemming moet
zijn afgeleverd. Maar omdat het normaal gesproken redelijk
snel werkt verwacht men dat een e-mail snel is.
19-06-2007, 10:32 door Anoniem
veiligste?
telefoon kan je electrocuteren,
aan brieven kan je hele tricky snijwonden overhouden,
e-mail kan je je aan dood ergeren als het weer eens in een
spamfilter verdwijnt,
msn kan je een date met een moordenaar opleveren,
fax kan in brand vliegen,
koerier kan je doodrijden,
en van duiven krijg je de meest enge ziektes.

misschien had de vraag moeten zijn welke de meest onveilige is.
19-06-2007, 11:39 door ml2mst
Door Anoniem
telefoon kan je electrocuteren,

Hè? er staat toch geen 220 volt op telefoons :-)

Zwakstroom ja. Als er zoveel spanning op telefoonleidingen
stond, had ik allang morsdood moeten zijn.

Ik weet niet hoeveel telefoon lijnen ik al van huiskamers,
naar studeer, hobby en of slaapkamers heb getrokken en
daarbij heb ik nog nooit 'n schok gekregen.

Zullen we dan maar voor de rooksignalen gaan?

Verdorie, die kan iedereen meelezen en je zou je wel eens
lelijk kunnen verbranden :-)
19-06-2007, 11:41 door Anoniem
Postduif op 2?
Verzin maar een andere poll.
23% van de antwoorden is in elk geval niet serieus.
19-06-2007, 11:58 door Anoniem
Door ml2mst
Door Anoniem
telefoon kan je electrocuteren,

Hè? er staat toch geen 220 volt op telefoons :-)

Zwakstroom ja. Als er zoveel spanning op telefoonleidingen
stond, had ik allang morsdood moeten zijn.

Ik weet niet hoeveel telefoon lijnen ik al van huiskamers,
naar studeer, hobby en of slaapkamers heb getrokken en
daarbij heb ik nog nooit 'n schok gekregen.

Zullen we dan maar voor de rooksignalen gaan?

Verdorie, die kan iedereen meelezen en je zou je wel eens
lelijk kunnen verbranden :-)

telefoon heeft iets van 50 volt.. genoeg om je een flinke
optater te geven iig..
19-06-2007, 13:46 door Alain N.
De meest veilige communicatievorm is zo weinig mogelijk communiceren.

Als een tweede optie zou ik zwaar versleutelde e-mail kiezen, al heb ik wel
weet dat sommige Amerikaanse staatsgeheimen verzegeld via gecertifiëerde
koerier worden verstuurd. Dat zou dus mijn derde optie kunnen zijn.
19-06-2007, 15:13 door Anoniem
Post duif natuurlijk :
19-06-2007, 23:54 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
20-06-2007, 10:16 door Anoniem
Door Sheriff
Precies, mondeling lijkt mij de veiligste vorm van communicatie.
en dan nog moet het aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Gaat niet op. Er zit geen CRC-check in. Meestal komt de boodschap
niet volledig aan of wordt de informatie verkeerd geinterpreteerd.
Informatie gaat op die wijze verloren. Vooral als er meer hops tussen
zitten.

Waar of niet?
20-06-2007, 12:58 door Anoniem
fluisterend in een roeiboot op het midden van het IJsselmeer

of

fluisterend in een omgedraaid aquarium onderwater in een zwembad
20-06-2007, 13:24 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
20-06-2007, 16:24 door Victor69
Morse code. Niemand van onder de 60 kent dit nog
20-06-2007, 17:45 door SirDice
Door Victor69
Morse code. Niemand van onder de 60 kent dit nog
Een hele rits militairen is hier anders bijzonder bedreven in.
21-06-2007, 02:30 door Anoniem
Door Anoniem
Mondeling

Ja, lekker!
21-06-2007, 11:46 door Anoniem
Nu we alle lolbroeken bij elkaar hebben:
Zoek eens naar "cone_of_silence" op wikipedia.
De oplossing was er al in de 1960's dus.
Maar eerlijk gezegd heb ik gezien het feit dat W32/Netsky-P al sinds
2004 nog regelmatig in de Top-5 ronddwaalt niet veel vertrouwen in de
mensen de die veilige communicatie-middelen gaan gebruiken.
21-06-2007, 14:14 door Anoniem
Door root
ik gebruik telepatie.
dat vermoedde ik al!
21-06-2007, 14:24 door Acumen
Door SirDice
Mondeling? Via de telefoon? Hehehe..

Nee, het meest veilige is face2face :)
Mouth to ear is veiliger :-)

Door SirDice
Postduiven.. Doet me denken aan
[url=http://www.ietf.org/rfc/rfc1149.txt]RFC-1149[/url].
1 April 1990 :-)
21-06-2007, 20:28 door Anoniem
De veiligste manier van communiceren is niet communiceren.
22-06-2007, 02:46 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
22-06-2007, 09:17 door ml2mst
Gut, ik heb al weer twee keer gestemd (begint zo onderhand
een gewoonte te worden :-))

Ik heb nu voor e-mail gekozen, omdat dit mij - met
versleuteling - toch best veilig lijkt. Moet je alleen de
ontvangers nog aan het verstand zien te peuteren hoe dat
werkt :-)
22-06-2007, 18:42 door Anoniem
Door Victor69
Morse code. Niemand van onder de 60 kent dit nog
Sorry ? Ik ben nu 29 en heb dit inmiddels een jaartje of 6
geleden geleerd en examen gedaan op 12 wpm.
22-06-2007, 19:04 door Anoniem
NIKS is veilig! als je dat in het achterhoofd houdt, het
licht er gewoon aan hoe je het gebruikt.
23-06-2007, 15:27 door Anoniem
Door ml2mst
Door Anoniem
telefoon kan je electrocuteren,

Hè? er staat toch geen 220 volt op telefoons :-)

Zwakstroom ja. Als er zoveel spanning op telefoonleidingen
stond, had ik allang morsdood moeten zijn.

Ik weet niet hoeveel telefoon lijnen ik al van huiskamers,
naar studeer, hobby en of slaapkamers heb getrokken en
daarbij heb ik nog nooit 'n schok gekregen.

Zullen we dan maar voor de rooksignalen gaan?

Verdorie, die kan iedereen meelezen en je zou je wel eens
lelijk kunnen verbranden :-)

Niet de normale telefoonspanning is het probleem, wél
blikseminslag. Je zal niet de eerste zijn die het loodje legt.
24-06-2007, 07:12 door jelleEE
ik vind POST!!!!!!!
24-06-2007, 17:50 door Anoniem
Door Anoniem
Door ml2mst
Door Anoniem
telefoon kan je electrocuteren,

Hè? er staat toch geen 220 volt op telefoons :-)

Zwakstroom ja. Als er zoveel spanning op telefoonleidingen
stond, had ik allang morsdood moeten zijn.

Ik weet niet hoeveel telefoon lijnen ik al van huiskamers,
naar studeer, hobby en of slaapkamers heb getrokken en
daarbij heb ik nog nooit 'n schok gekregen.

Zullen we dan maar voor de rooksignalen gaan?

Verdorie, die kan iedereen meelezen en je zou je wel eens
lelijk kunnen verbranden :-)

Niet de normale telefoonspanning is het probleem, wél
blikseminslag. Je zal niet de eerste zijn die het loodje
legt.
Het is niet net zo gevaarlijk, maar komt wel een stuk vaker
voor: De belspanning voor een analoge telefoon ligt hoger
(ca. 60 Volt).
25-06-2007, 01:10 door Anoniem
TELEFOON op nummer 1 ?!?!?!?!?!

WTF ? !? denk es na allemaal!

en als ik toch mopper, waarom moet ik "anders " kiezen en/of
waarom staat face 2 face IRL praten er niet tussen !?!?

da's namelijk de enige goeie ;)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.