Poll
image

Ergste vorm van cybercrime:

maandag 26 mei 2008, 10:37 door Redactie, 18 reacties
DoS-aanvallen
5.78%
Verspreiden malware
6.05%
Aanbieden illegale software
1.4%
Identiteitsdiefstal
43.82%
Phishing
11.48%
Spammen
4.65%
Website defacements
0.88%
Bankfraude
16.21%
Cyberlokken
5%
Anders, ...
4.73%
Reacties (18)
26-05-2008, 11:20 door Anoniem
Ik vind het aanbieden van kinderporno toch wel de ergste vorm van cybercrime.
26-05-2008, 13:07 door Anoniem
Door Anoniem
Ik vind het aanbieden van kinderporno toch wel de ergste
vorm van cybercrime.

Het aanbieden van KP is geen 'cybercrime' maar überhaupt
gewoon 'crime'...... , beetje nadenken a.u.b., het Internet
is al meer dan genoeg gedemoniseerd!
26-05-2008, 13:27 door Anoniem

Het aanbieden van KP is geen 'cybercrime' maar überhaupt
gewoon 'crime'...... , beetje nadenken a.u.b., het Internet
is al meer dan genoeg gedemoniseerd!

Alleen is de vraag niet welke crime een individu het ergste vind , maar welke
CYBERcrime het ergste is. Verder heb jij ook niet uit te maken wat een ander
moet denken of doen. Een enquete stelt de mens in staat om ZIJN/HAAR
keuze weer te geven en nou eens niet de keuze die een ander wil.

p.s. waar je het demoniseren vandaan haalt is me helemaal een raadsel want
er word nergens gesproken over "het internet" als schuldige. het zijn de
activiteiten die negatief zijn, niet het medium dat het draagt.... tenminste als
men de vrijheid mag hebben van jou dat te zeggen......
26-05-2008, 14:03 door Anoniem
ID diefstal is tegenwoordig wel de ergste nu de overheid
alles monitored en (zonder tussenkomst van een rechter)
iemands geld kan blokkeren.
In de US mogen ze je al oppakken en martelen op verdenking
van terrorisme.
In NL moet je je eigen onschuld bewijzen als je ergens van
verdacht word...

Het kan heel heel erg naar uitpakken als iemand anders zich
voordoet als jou.
26-05-2008, 14:58 door SirDice
Door Anoniem
Ik vind het aanbieden van kinderporno toch wel de ergste vorm van cybercrime.
Ja, terug naar de boekjes, foto's en dvd/video's.. Zoals het altijd was..

Het is een misdaad van het ergste soort maar heeft opzich niets met cybercrime te maken...

Identiteitsdiefstal... Omdat het kinderlijk eenvoudig is geworden en omdat het de enige in het lijstje is waar je nooit meer vanaf komt als het je overkomt...
26-05-2008, 15:02 door Anoniem
Door SirDice
Door Anoniem
Ik vind het aanbieden van kinderporno toch wel de ergste
vorm van cybercrime.
Ja, terug naar de boekjes, foto's en dvd/video's.. Zoals het
altijd was..

SirDice lijkt het hier ook te ontgaan dat het om CYBERcrime gaat en niet over
gewone crime........... Er staat niet in de poll dat het om een vergelijk tussen
virtuele en wereldlijke crime gaat
26-05-2008, 15:59 door SirDice
Door Anoniem
Door SirDice
Door Anoniem
Ik vind het aanbieden van kinderporno toch wel de ergste
vorm van cybercrime.
Ja, terug naar de boekjes, foto's en dvd/video's.. Zoals het
altijd was..

SirDice lijkt het hier ook te ontgaan dat het om CYBERcrime
gaat en niet over gewone crime........... Er staat niet in
de poll dat het om een vergelijk tussen virtuele en
wereldlijke crime gaat
Lezen blijkt ook voor jou nogal moeilijk te zijn....

Het is een misdaad van het ergste soort maar heeft
opzich niets met cybercrime te maken...
26-05-2008, 16:39 door ml2mst
Ik ga ook voor identiteitsdiefstal. Daarnaast erger ik mij
groen en geel aan die laffe figuren, die achter proxies en
anonieme remailers persoonlijke gegevens over anderen
verspreiden op usenet, inclusief adres en (GSM) telefoonnummer.

Ik ben hier zelf gelukkig (nog) nooit het slachtoffer van
geworden, maar ik zie dat er regelmatig gegevens van anderen
worden rondgestrooid.

Wat ik me afvraag, is: zijn deze lafaards zich niet bewust
van de eventuele gevolgen (voor de persoon in kwestie), of
zijn ze nou gewoon zo gewetenloos?
26-05-2008, 21:41 door Anoniem
Door SirDice
Door Anoniem
Ik vind het aanbieden van kinderporno toch wel de ergste vorm van
cybercrime.
Ja, terug naar de boekjes, foto's en dvd/video's.. Zoals het altijd was..

Het is een misdaad van het ergste soort maar heeft opzich niets met
cybercrime te maken...

Identiteitsdiefstal... Omdat het kinderlijk eenvoudig is geworden en omdat het
de enige in het lijstje is waar je nooit meer vanaf komt als het je
overkomt...

Volgens mij is identiteitsdiefstal net zo ouderwets.... Of nee, al veel ouder!

Was het niet de duivel die de identiteit van de slang aannam?
27-05-2008, 10:53 door Anoniem
@ SirDice :

"Ja, terug naar de boekjes, foto's en dvd/video's.. Zoals het altijd was.. Het is
een misdaad van het ergste soort maar heeft opzich niets met cybercrime te
maken... Identiteitsdiefstal... Omdat het kinderlijk eenvoudig is geworden en
omdat het de enige in het lijstje is waar je nooit meer vanaf komt als het je
overkomt..."

Wat is het verschil m.b.t. cybercrime tussen KP en identiteitsdiefstal, beiden
bestonden al voordat internet er was, en ook identiteitsdiefstal hoeft niet
online plaats te vinden.
27-05-2008, 12:38 door SirDice
Mede dankzij de veregaande centralisering van gegevens en
het onophoudelijk "op straat belanden" van data door onze
regering is het kinderlijk eenvoudig geworden..

Om nog maar even te zwijgen over de slechte beveiliging van
websites en computers waar deze gegevens op te vinden zijn..
27-05-2008, 12:42 door Anoniem
Door Anoniem
@ SirDice :

"Ja, terug naar de boekjes, foto's en dvd/video's..
Zoals het altijd was.. Het is
een misdaad van het ergste soort maar heeft opzich niets met
cybercrime te
maken... Identiteitsdiefstal... Omdat het kinderlijk
eenvoudig is geworden en
omdat het de enige in het lijstje is waar je nooit meer
vanaf komt als het je
overkomt..."

Wat is het verschil m.b.t. cybercrime tussen KP en
identiteitsdiefstal, beiden
bestonden al voordat internet er was, en ook
identiteitsdiefstal hoeft niet
online plaats te vinden.

Finis coronat opus..... !?
Identiteitsfraude was eens bijna onmogelijk, nu in
cyberspace kip simpel.....

"imagination is more important than knowledge." Albert
Einstein
27-05-2008, 13:44 door Anoniem
Door SirDice
Mede dankzij de veregaande centralisering van gegevens en
het onophoudelijk "op straat belanden" van data door onze
regering is het kinderlijk eenvoudig geworden..

Om nog maar even te zwijgen over de slechte beveiliging van
websites en computers waar deze gegevens op te vinden zijn..

Kan je een paar voorbeelden noemen en in het bijzonder een paar
voorbeelden van identiteitsdiefstal waar je op doelt?
27-05-2008, 16:12 door Rotkop
De classieke strijd over definities.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cybercrime
Although the term cybercrime is usually restricted to
describing criminal activity in which the computer or
network is an essential part of the crime, this term is also
used to include traditional crimes in which computers or
networks are used to enable the illicit activity.

Volgens Justitie valt KP ook onder de noemer cybercrime:
http://www.justitie.nl/onderwerpen/criminaliteit/cybercrime/
. Volgens de internationaal geaccepteerde definitie van
cybercrime hebben jullie allemaal in meer of mindere mate
gelijk :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Convention_on_Cybercrime
28-05-2008, 08:46 door Anoniem
is iemand doodslaan met een monitor dan ook cybercrime?
28-05-2008, 13:02 door Rotkop
Door Anoniem
is iemand doodslaan met een monitor dan ook cybercrime?

Discutabel.., het maakt verschil of ie aan staat of niet.
29-05-2008, 14:54 door awesselius
ID diefstal, want daarmee kun je allerlei vormen van andere
criminaliteit mee veroorzaken. Je identiteit is toch alles
waar het om draait tegenwoordig. Het individu staat nergens
meer, maar moet zich wel keer op keer 'bewijzen'. Als iemand
zich slecht bewijst met jouw identiteit, dan krijg jij de
rekening.

- Unomi -
01-06-2008, 11:25 door Anoniem
Door Un0mi
ID diefstal, want daarmee kun je allerlei vormen van andere
criminaliteit mee veroorzaken. Je identiteit is toch alles
waar het om draait tegenwoordig. Het individu staat nergens
meer, maar moet zich wel keer op keer 'bewijzen'. Als iemand
zich slecht bewijst met jouw identiteit, dan krijg jij de
rekening.

- Unomi -

De grap is dat dit vrijwel nooit voorkomt. Ik hoor graag voorbeelden uit
Nederland van id-diefstal als cybercrime.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.