Poll
image

Zou jij aan een DNA-onderzoek van de politie meewerken?

maandag 15 september 2008, 11:27 door Redactie, 16 reacties
Ligt aan het op te lossen misdrijf
15.94%
Nee, ik vertrouw de politie niet met mijn DNA
30.39%
Nee, mijn DNA blijft van mij
23.8%
Anders, ...
2.87%
Ja, ik heb niets te verbergen
26.99%
Reacties (16)
15-09-2008, 14:10 door Anoniem
Alleen indien mijn dna profiel na gebruik vernietigd wordt. Het mag niet worden opgeslagen.
15-09-2008, 14:51 door Anoniem
Ik heb niks gedaan wat een dergelijk onderzoek zou kunnen rechtvaardigen en dus houdt ik mijn DNS liever "geheim" en lookp daarmee niet het risico dat mijn genetisch stempeltje in een of andere databank wordt opgenomen.

Al eeuwen maken mensen andere mensen dood om ras en religie, straks krijgen ze ook nog verstand van genetisch onderscheid... nee bedankt.
15-09-2008, 19:31 door prikkebeen
Persoonlijk zie ik het helemaal niet zitten. Als ik om b.v. 13.00u ergens langs loop en een haar verlies en er wordt daar om 13.30u iemand de kop ingeslagen word ik als potentiële verdachte aangemerkt en moet ik verhoord worden.
Dank je wel, voor mij hoeft het niet. en als ik de kans krijg gaat het dus niet door.
De politiek zal er wel een wet voor bedenken en je verplichten om mee te werken en dan zal het moeilijk worden om niet mee te werken.
15-09-2008, 21:25 door Anoniem
Mijn God, "Ïk heb niets te verbergen", dat dachten de Indianen, Joden, Tibetanen, etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. ook.... leert 'De mens' nu echt nooit van zijn geschiedenis !?!
Echt ongelofelijk vindt ik dit soort (en de hoeveelheid) reacties, telkens weer.
Waarom verenigen die lieden zich niet gelijk, richten een staat op (NWO_Disneyland o.i.d.) en gaan in de wei staan en schieten zelf hun 'oormerk' er even in !?
16-09-2008, 01:16 door Anoniem
Ze dachten niets te verbergen te hebben. Een ander besloot voor hen te denken. Nu verbergen ze zichzelf.
16-09-2008, 13:00 door Anoniem
Ik heb weinig te verbergen, maar ik ben erg gesteld op mijn privacy. Daarom blijven ze van mijn DNA af!
16-09-2008, 15:53 door Anoniem
Nee, ik weiger mee te werken aan DNA-onderzoeken zolang er geen concrete verdenking tegen mijn persoon bestaat, het niet duidelijk is wat er met de verkregen gegevens gebeurt, wie er toegang toe hebben, wanneer en waarom, en hoelang deze data opgeslagen blijft...

Met andere woorden: ik wil niet als verdachte aangemerkt worden zonder dat er een concreet vermoeden is dat ik iets misdaan zou hebben...
16-09-2008, 22:43 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
16-09-2008, 23:49 door Anoniem
@ Jos Visser: helemaal eens!!! Er is sprake van een enorme machtsongelijkheid in dit land. We moeten steeds meer onze privacy prijsgeven in ruil voor veiligheid. Schijnveiligheid dus. En nu ook steeds meer de biometrische gegevens: vingerafdrukken, irisscan, DNA. In 2009 moeten we onze vingerafdrukken gaan afgeven voor in het paspoort. Degene die onze gegevens opneemt in databanken etc., mogen inderdaad voorgaan waar het gaat om dit soort zaken. Want openheid van zaken is echt eenzijdig in dit land.
17-09-2008, 11:07 door Anoniem
Zolang er geen duidelijke garantie is omtrent wat er verder met het DNA materiaal gebeurt dan weiger ik pertinent medewerking. Indien dit wel goed is geregeld, en het DNA materiaal + profiel na het onderzoek gegarandeerd wordt vernietigd dan kijk ik er wellicht anders tegenaan, omdat er natuurlijk wel een groot maatschappelijk belang is bij het oplossen van een ernstig misdrijf.

De ontwikkelingen van de laatste tijd, zoals het delen van de DNA databank met zowel de EU lidstaten als ook met de Verenigde Staten moedigen mij in ieder geval zeer sterk aan om niet mee te werken, aangezien de overheid geen enkel respect laat zien voor de privacy van de burger op dit gebied, zie bijvoorbeeld :

Geheim EU rapport wil DNA en cameratoezicht met VS delen (11 Aug 2008)
http://www.security.nl/article/19291/1

EU wisselt DNA en vingerafdrukken uit (12 Jun 2007)
http://www.nu.nl/news/1111609/21/rss/EU_wisselt_DNA_en_vingerafdrukken_uit.html

Betere Europese uitwisseling persoonsgegevens (7 Jun 2007)
http://www.nu.nl/news/1105740/21/Betere_Europese_uitwisseling_persoonsgegevens.html

Politie mag databanken in hele EU raadplegen (15 Jan 2007)
http://www.nu.nl/news/945027/21/rss/Politie_mag_databanken_in_hele_EU_raadplegen.html

Waarom moeten landen waar ik nog nooit geweest bent toegang hebben tot mijn DNA materiaal (alsmede tal van andere zaken, zoals biometrische kenmerken en dergelijke) ? Als burger heb je geen enkele zeggenschap meer over je eigen persoonsgegevens, en het is wachten tot de kritiek zo groot wordt dat er een nieuwe 'privacy-golf' zal komen waarbij sommige van de steeds verdergaande maatregelen (iets) zullen worden teruggedraaid.
17-09-2008, 15:52 door Anoniem
Door AnoniemZolang er geen duidelijke garantie is omtrent wat er verder met het DNA materiaal gebeurt dan weiger ik pertinent medewerking. Indien dit wel goed is geregeld, en het DNA materiaal + profiel na het onderzoek gegarandeerd wordt vernietigd dan kijk ik er wellicht anders tegenaan, omdat er natuurlijk wel een groot maatschappelijk belang is bij het oplossen van een ernstig misdrijf.

De ontwikkelingen van de laatste tijd, zoals het delen van de DNA databank met zowel de EU lidstaten als ook met de Verenigde Staten moedigen mij in ieder geval zeer sterk aan om niet mee te werken, aangezien de overheid geen enkel respect laat zien voor de privacy van de burger op dit gebied, zie bijvoorbeeld :

Geheim EU rapport wil DNA en cameratoezicht met VS delen (11 Aug 2008)
http://www.security.nl/article/19291/1

EU wisselt DNA en vingerafdrukken uit (12 Jun 2007)
http://www.nu.nl/news/1111609/21/rss/EU_wisselt_DNA_en_vingerafdrukken_uit.html

Betere Europese uitwisseling persoonsgegevens (7 Jun 2007)
http://www.nu.nl/news/1105740/21/Betere_Europese_uitwisseling_persoonsgegevens.html

Politie mag databanken in hele EU raadplegen (15 Jan 2007)
http://www.nu.nl/news/945027/21/rss/Politie_mag_databanken_in_hele_EU_raadplegen.html

Waarom moeten landen waar ik nog nooit geweest bent toegang hebben tot mijn DNA materiaal (alsmede tal van andere zaken, zoals biometrische kenmerken en dergelijke) ? Als burger heb je geen enkele zeggenschap meer over je eigen persoonsgegevens, en het is wachten tot de kritiek zo groot wordt dat er een nieuwe 'privacy-golf' zal komen waarbij sommige van de steeds verdergaande maatregelen (iets) zullen worden teruggedraaid.

Geloof het of niet maar wat China met de 'zweep' heeft bereikt, wil de NWO door een 'selectie en fok' proces bereiken.
Een fijne gelukkige en volgzame kudde, die niet klagen en niet vragen....
DNA is een noodzakelijk hulpmiddel daarbij, aangezien het wetenschappelijk onderzoek daarna niet uitsluitend en alleen in Nederland plaatsvindt, moeten de gegevens gedeeld kunnen worden met de rest van het 'Herren-volk'

NB: hetzelfde onderzoek moet natuurlijk aan hun kant ook gebruikt kunnen worden voor het opbouwen van de 'elite', hun kinderen en eventueel uitverkorenen.
Zo is er al een overeenkomst die het voeren van genetisch gemanipuleerd voedsel aan de kudde regelt, de genen-manipulatie van dit 'voedsel' regelt in grote mate het verdere Fok&selectie' proces door beïnvloeding van ons en natuurlijk onze kinderen hun DNA; wat dan op een volledig natuurlijk en toevallig verloop lijkt.....
17-09-2008, 16:11 door meneer
Wordt je niet automatisch als schuldig beschouwd als je niet meewerkt...?
17-09-2008, 19:19 door White Scorpion
Door meneerWordt je niet automatisch als schuldig beschouwd als je niet meewerkt...?
Dan gaan we toch fijn met z'n allen (honderden of zo) weigeren tijdens een onderzoek.
Hebben ze ook weinig aan om in een keer een paar honderd verdachten erbij te hebben....

En nee, ik sta mijn DNA niet af zolang ik er zelf de controle niet over heb. Ze mogen het testen, waar ik bij ben, maar mijn DNA gaat vervolgens wel gewoon weer met mij mee naar huis.
Accepteren ze dat niet, dan geen DNA.

Qua vingerafdrukken op paspoort, dat wordt ook nog een leuke. Dat ga ik dus niet doen, dus vanaf die tijd loop ik dan dus met een verlopen paspoort rond. Het zij zo..... Ik heb niets te verbergen, maar privacy is heilig bij mij, zie het maar als mijn geloofsovertuiging ;)
23-09-2008, 08:55 door Patio
Door AnoniemIk heb niks gedaan wat een dergelijk onderzoek zou kunnen rechtvaardigen en dus houdt ik mijn DNS liever "geheim" en .

Het gaat hier niet om je Domain Name Server, maar om je Desoxyribonucleïnezuur. Dat is heel iets anders. Dit laatste bevat allerlei informatie over jezelf. Lees verder op http://nl.wikipedia.org/wiki/DNA.

Wanneer ik zelf inzage krijg over wat men daarin gevonden heeft zou ik wel meewerken. In veruit de meeste gevallen zal daaruit je onschuld blijken. Weigeren om mee te werken zou eventueel de verdenking naar jou uit kunnen gaan volgens de onderzoekers. Het is natuurlijk maar zeer de vraag of dat terecht is. Ik ben geen jurist, dus kan ik daar geen uitspraak over doen.
23-09-2008, 08:55 door Patio
Door AnoniemIk heb niks gedaan wat een dergelijk onderzoek zou kunnen rechtvaardigen en dus houdt ik mijn DNS liever "geheim" en .

Het gaat hier niet om je Domain Name Server, maar om je Desoxyribonucleïnezuur. Dat is heel iets anders. Dit laatste bevat allerlei informatie over jezelf. Lees verder op http://nl.wikipedia.org/wiki/DNA.

Wanneer ik zelf inzage krijg over wat men daarin gevonden heeft zou ik wel meewerken. In veruit de meeste gevallen zal daaruit je onschuld blijken. Weigeren om mee te werken zou eventueel de verdenking naar jou uit kunnen gaan volgens de onderzoekers. Het is natuurlijk maar zeer de vraag of dat terecht is. Ik ben geen jurist, dus kan ik daar geen uitspraak over doen.
23-09-2008, 08:55 door Patio
Door AnoniemIk heb niks gedaan wat een dergelijk onderzoek zou kunnen rechtvaardigen en dus houdt ik mijn DNS liever "geheim" en .

Het gaat hier niet om je Domain Name Server, maar om je Desoxyribonucleïnezuur. Dat is heel iets anders. Dit laatste bevat allerlei informatie over jezelf. Lees verder op http://nl.wikipedia.org/wiki/DNA.

Wanneer ik zelf inzage krijg over wat men daarin gevonden heeft zou ik wel meewerken. In veruit de meeste gevallen zal daaruit je onschuld blijken. Weigeren om mee te werken zou eventueel de verdenking naar jou uit kunnen gaan volgens de onderzoekers. Het is natuurlijk maar zeer de vraag of dat terecht is. Ik ben geen jurist, dus kan ik daar geen uitspraak over doen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.