Postbankklanten zijn weer het doelwit van een phishingaanval geworden, waarbij criminelen de TAN-codes probeerden te stelen. De aanhef is dit keer niet "lieve Postbank klant", zoals in het verleden vaak gebeurde, maar Geachte Mijn Postbank gebruiker. Ontvangers krijgen te lezen dat het beveiligingssysteem een aantal buitenlandse inlog pogingen zou hebben geconstateerd.
Om misbruik te voorkomen moet men een "primair IP-adres" registreren, wat door het openen van de meegestuurde link mogelijk is. De HTML e-mail zegt klanten naar de Postbank Online test drive te sturen, maar wie de link opent eindigt op het domein sightdesignz.com. Een naar alle waarschijnlijkheid gehackte pagina, aangezien die als sinds 2005 geregistreerd is. Het domein is inmiddels op non-actief gesteld. In juli van dit jaar werden er in één week tijd drie phishingaanvallen op Postbankklanten uitgevoerd.
Kassa
Een aantal klanten van de Postbank kwam vorige week nog in het nieuws. De groep mensen had zich door onveilig computergebruik met een Banking Trojan laten infecteren die een extra venster met gebrekkig Nederlands toonde en ook om TAN-codes vroeg. Een aantal mensen gaf die codes, waarna hun bankrekeningen voor een totaal bedrag van 211.000 euro geplunderd werd. In eerste instantie vond de Postbank dat de klanten zelf verantwoordelijk waren, maar na druk van televisieprogramma Kassa kwam het hier op terug.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.