Captcha's lijken een handige manier om spambots te weren, maar ze kunnen ook klanten kosten, zo waarschuwt beveiligingsbedrijf Pramana. CEO David Crowder wijst naar de extra beveiligingsmaatregelen die na 11 september werden ingevoerd, waardoor minder mensen het vliegtuig kozen. Ook noemt hij de afschrikwekkende werking van bouncers, waardoor jongere klanten voor een andere uitgaansgelegenheid kiezen.
"Waarom is het dan een verrassing dat als we een captcha op een website plaatsen minder legitieme klanten het formulier op die pagina invullen?" Uit onderzoek zou blijken dat elk invulveld klanten kost, zelfs als het om kleine zaken gaat die juist bedoeld zijn om de klant te helpen. Een captcha is volgens Cowder alleen bedoeld om de website in kwestie te helpen, "en ook dat is twijfelachtig". "Als mensen al weglopen als ze hun adres moeten invullen, bedenk dan eens hoe snel ze weg zijn als ze een optische puzzel moeten oplossen waar zij niets aan hebben."
Cowder stelt dat captcha's 3,2% tot 10% van de legitieme gebruikers afschrikken, wat bedrijven veel geld kan kosten. Een bedrijf dat 300 registraties op een dag krijgt, maar een captcha op de pagina zet, zou zo bijna 300.000 dollar per jaar mislopen. Nu is het verhaal van Pramana niet geheel objectief, aangezien het bedrijf een alternatieve oplossing voor captcha's biedt.
Laat jij je door captcha's afschrikken? vertel het ons
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.