image

Internetprovider stuurt besmette klanten brief

maandag 16 augustus 2010, 15:11 door Redactie, 5 reacties

Een kwart van alle helpdesktelefoontjes die Virgin Media krijgt te verwerken worden veroorzaakt door malware, daarom gaat de Britse internetprovider besmette klanten voortaan een brief sturen. De ISP biedt klanten wel een gratis beveiligingspakket, maar uit eigen onderzoek blijkt dat veel klanten helemaal geen bescherming gebruiken of de geinstalleerde beveiligingssoftware niet updaten. Een kwart van alle abonnees die over snelheidsproblemen klaagt of vragen heeft, is besmet.

Bescherming
Om klanten te helpen gaat de provider besmette abonnees een brief sturen met daarin advies om de computer te scannen en malware te verwijderen. Ook is er een speciale dienst voor klanten, die op afstand de malware kan verwijderen.

"Malware raakt niet alleen computers, het kan ook levens raken. Het is tijd voor providers om verder dan de basis te gaan en alles te doen wat mogelijk om klanten tegen dit groeiende probleem te beschermen", aldus Virgin topman Jon James.

Reacties (5)
16-08-2010, 16:24 door Anoniem
Hoe classificeer je een dienst die op afstand bestanden van je computer kan verwijderen?
16-08-2010, 19:25 door Anoniem
Goed initiatief, moest dit vaker gedaan worden zou spam en malware helemaal zo geen houvast hebben ... meeste mensen hebben gewoon geen idee van wat er zich allemaal op hun computer afspeeld ...


Overigens neem ik aan dat de klant zelf iets moet starten zodat deze dienst de pc kan overnemen, anders is het maar beetje ....
17-08-2010, 09:16 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
17-08-2010, 10:06 door vinylat45
Gewoon redirecten naar een webpagina waar staat uitgelegd dat ze eerst hun computer moeten beveiligen voordat ze het netwerk op mogen.
19-08-2010, 07:41 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.