Door Spiff:
Ik word potdomme spuugziek van die negatieve ratings die sommigen zonder enige motivatie uitdelen.
Geef je een negatieve rating, wees dan een vent (m/v) en post een bijdrage over waarom je het met iemand niet eens bent.
Positieve ratings deel ik zelf soms wel 'anoniem' uit, aan bijdragen die duidelijk iets toevoegen, zoals in deze thread de bijdragen van Predjuh en Maki.
Ik vind nog steeds dat we van dit huidige misselijke rating-systeem af moeten.
Willen we een rating-systeem, dan beter een systeem zoals op Tweakers.net.
OFFTOPIC:
Daar ben ik het volledig met je eens. Veel mensen intepeteren de rating ook verkeerd, zo zijn er mensen die een + of - geven wanneer ze het ergens wel of niet meer eens zijn, maar zo zijn er ook mensen die + of - geven op de inhoud of argumenten die genoemd worden in een reactie. Hierdoor is het moeilijk te zien hoe de reactie wordt beoordeeld en nog veel belangrijker waarom een bepaalde beoordeling is toegekend.
Zelf geef ik graag een +1 als ik het eens ben met de reactie en de inhoudelijke argumenten, soms ook omdat er een leuke grap geplaatst is. Maar in sommige gevallen ben ik het absoluut niet eens met iemand maar waardeer ik de aangedragen argumenten in mijn ogen verdient iemand dan ook een +1 voor de gebruikte argumenten.
ONTOPIC
Roadmaster: Wat te denken van het volgende scenario:
Er valt een bitje om bij de bank. Gisteren had je nog € 5000,- op je rekening en vandaag € 4000,- Je hebt al jaren geen papieren afschriften meer. Dus heb je ook geen referentiepunt meer. Je hebt dus een zwevend saldo. Als je papieren afschiften had gehad dan had je terug kunnen gaan naar het laatste afschrift. Daar staat het saldo op. Dan op dat saldo de mutaties toepassen tot vandaag en je hebt aangetoond dat je € 5000,- moet hebben in plaats van € 4000,-. Zonder papieren afschriften krijg je dat niet voor elkaar. Weg geld!
Hier ben ik het met Roadmaster eens (+1), dit is een risico dat je niet mag onderschatten. Ondanks dat dit de verantwoordelijkheid is van de bank, moet je niet vergeten dat JOU geld daar staat. De bank heeft één doel en dat is: Winst maken met het geld van andere, niet meer en niet minder. Dat zij daarbij klanten tevreden moet houden omdat ze eventueel over kunnen stappen naar een andere bank is bijzaak, als dit niet had gehoeven door een monopolie positie hadden zij dat ook echt niet gedaan. Met het bij houden van een volledige papiere administratie verhoog je te aantoonbaarheid van eventuele fouten die de bank kan maken ....