Steeds meer beveiligingsbedrijven hypen hun producten en oplossingen, waardoor transparantie het onderwerp voor de toekomst is, aldus beveiligingsgoeroe Bruce Schneier. Volgens Schneier wordt veel beveiliging verkocht en geïmplementeerd op basis van het "vertrouw mij" paradigma. Dat resulteert in heel veel slechte security, zo stelt hij. "Daarom gaat het in de toekomst om transparantie over dreigingen, over aanvallen, over verliezen en wat een product allemaal kan."
Wondermiddel
Schneier omschrijft het hypen van producten als een ernstig probleem binnen de industrie. Veel beveiligingsbedrijven verkopen één ding en om zoveel mogelijk klanten te overtuigen om hun spullen te kopen, over-hypen ze het. "Ze beweren dat hun oplossing de oplossing is die iedereen nodig heeft. Wat natuurlijk onzin is", zegt Schneier.
De meeste technologieën hebben enige waarde, maar zijn geen wondermiddelen. "Maar de bedrijven kunnen zichzelf niet helpen, wat weer tot gedesillusioneerde klanten leidt als hun virusscanner of authenticatie dienst hen niet beschermt." Daardoor zijn veel klanten ook huiverig voor en sceptisch over nieuwe security technologieën en oplossingen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.