ING-klanten zijn het doelwit van een geraffineerde phishingaanval geworden, waarbij klanten bewust naar een andere website worden doorgestuurd. Volgens de e-mail die rondgaat en waar de ING Bank voor waarschuwt, is de server van mijn.ing.nl gehackt. "Wij zijn bezig met ons onderzoek dat onlangs is ingesteld en hopen binnenkort deze hackers te ontmaskeren", zo laat het bericht weten. "Tijdelijk is het noodzakelijk dat alle ING-klanten die gebruik maken van mijn.ING.nl nu momenteel op de onderstaande website inloggen."
Taalfouten
Vervolgens maakt de phishingmail duidelijk dat men met bestaande gegevens kan inloggen en over vijf dagen per post een nieuwe activeringscode ontvangt. Ook krijgt men per e-mail de locatie van een nieuwe website waar klanten opnieuw moeten inloggen. Ondanks de opbouw, zou een oplettende klant toch kunnen zien dat er iets mis is.
In de e-mail wordt gesproken over "dit Activeringscode", "ons beveiligingsprocedure", "beveiligd website" en "Bij voorbaat dank voor het medewerking van dit process." Ook staat er twee keer tussen haakjes dat computers het moeilijk hebben met de capaciteit van de website en "niet alles zichtbaar is" of "enkele dingen niet zichtbaar zijn." De link in de e-mail wijst naar mijningonline.com, maar deze domeinnaam is nog niet geregistreerd.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.