De anti-cybercrime campagne van Symantec heeft na één week slechts 22 inzendingen, is via cross-site scripting gerickrolled en krijgt van alle kanten kritiek. Volgens Andy Greenberg van Forbes zit de beveiligingsindustrie met een imagoprobleem. "Virusscanners beschikken over het culturele verleden van toiletreinigers. Zelfs infosec woorden zoals 'cyber', 'hacker', 'spam' en 'computervirus', lijken relikwieën van eind jaren 1990."
Voor de 'hack is whack' campagne werkt Symantec samen met rapper Snoop Dogg, wat volgens Greenberg de spectaculairste gefaalde poging is om het imagoprobleem op te poetsen.
De eerste dagen verscheen slechts een handvol video's op de site, gevolgd door een cross-site scripting probleem, dat na een aantal dagen pas verholpen werd. Ook op Twitter is de kritiek niet mals. "WTF? Dit is gewoon triest." en "klinkt alsof een clueless marketingafdeling van de overheid uit 1982 deze slogan heeft verzonnen." Toch staat Symantec niet alleen, zoals onderstaande video's van anti-virusbedrijven laten zien.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.