Een aanbieder van CAPTCHAs biedt websites nu ook de mogelijkheid om advertenties toe te voegen. Dit zou een mogelijke oplossing voor het gebruik van Adblockers kunnen zijn. "We hebben ons advertentieproduct een jaar geleden ontwikkeld, maar wilden eerst een robuust CAPTCHA beveiligingsplatform voordat we het zouden aanbieden. CAPTCHAs zijn de eerste verdedigingslinie voor de meeste websites, en uitgevers en consumenten moeten beschermd worden", zegt Michel Giasson van NuCaptcha.
De traditionele CAPTCHA laat een aantal karakters zien, die gebruikers vervolgens in een invoerveld moeten invoeren. De oplossing van NuCPATCHA toont een advertentie, waarin de karakters voorbij scrollen. "Het biedt een eenvoudige en gebruiksvriendelijke CAPTCHA ervaring in combinatie met goede beveiliging en een interactief advertentieplatform dat geld voor websites kan opleveren", aldus Mike Doyle van uitgever THQ.
Het gebruik van video's voor CAPTCHAs zou het authenticatieproces voor gebruikers moeten vereenvoudigen, terwijl het lastiger voor computers is op te lossen. Daarnaast kunnen uitgevers en adverteerders NuCaptcha video's maken door bestaande video advertenties aan het platform toe te voegen. Inmiddels zouden 3.500 websites NuCaptcha gebruiken.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.