Consumenten vinden het wachtwoord van Facebook belangrijker dan die van hun werk of internetbankieren, aldus onderzoek. Volgens het bedrijf Ping Identity vormt het gebruik van meerdere wachtwoorden voor zowel consumenten als bedrijven een risico. Doordat internetgebruikers steeds meer wachtwoorden moeten onthouden, wordt de kans ook steeds groter dat ze die vergeten. Het bedrijf interviewde 2.000 mensen, waarvan 50 procent tenminste vier wachtwoorden moesten onthouden, en zo'n 22% op dagelijkse basis meer dan acht wachtwoorden moest herinneren.
Facebook
Om wachtwoorden niet te vergeten schrijft 61% ze op en heeft 34% zakelijke wachtwoorden weleens met anderen gedeeld. Het Facebook-wachtwoord was voor de meeste mensen het eenvoudigst te onthouden, gevolgd door de inloggegevens voor hun werk (25%), bank (12%) en favoriete webwinkel (11%). Facebook was voor de meeste ondervraagde consumenten ook het belangrijkste account dat ze hebben. 80% wilde de inloggegevens voor de sociale netwerksite niet met anderen delen.
"Hoe meer wachtwoorden we gedwongen worden om te onthouden, hoe groter de kans dat we ze vergeten, of opschrijven om ervoor te zorgen dat we altijd toegang tot de belangrijke accounts hebben", aldus 'identiteit evangelist' John Fontana. "Iedereen wil het aantal keren dat je een wachtwoord moet gebruiken verminderen, maar dit onderzoek laat zien dat we ons Facebook wachtwoord het belangrijkst vinden."
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.