image

ING lanceert vernieuwd internetbankieren

dinsdag 10 april 2012, 16:18 door Redactie, 15 reacties

ING zal de komende tijd een volledig vernieuwde versie van Mijn ING lanceren, waarbij input van klanten is verwerkt. Zo is de navigatie verbeterd en krijgen particuliere klanten meer inzicht in alle functionaliteiten van Mijn ING. Verder staan nu alle rekeningen bij elkaar en kunnen klanten direct door naar de meest gebruikte pagina’s. Ook is er op iedere pagina hulp beschikbaar.

De bank is van plan om de vernieuwde omgeving voor internetbankieren de komende tijd gefaseerd onder de vier miljoen klanten in te voeren. Medio april kan de eerste groep klanten hiervan gebruik maken. In de daaropvolgende weken zullen de overige klanten overgaan. Die hoeven hiervoor zelf niets te doen.

Wekelijks wordt er 12 miljoen keer ingelogd op Mijn ING en er vinden ongeveer 6 miljoen transacties plaats.

Reacties (15)
10-04-2012, 16:35 door ronh
En ze hebben mij niks gevraagd!! :)
Ik ben benieuwd wat men zoal gewijzigd heeft...
10-04-2012, 16:52 door SirDice
ING zal de komende tijd een volledig vernieuwde versie van Mijn ING lanceren, waarbij input van klanten is verwerkt.
Ik voorzie een hoop klanten die in paniek raken omdat de site veranderd is. Lijkt me ook een mooi moment voor het vissers gilde om daarvan te profiteren.

Hebben ze ook de authenticatie aangepast? Of gebruiken ze nog steeds die OTP dingen?
10-04-2012, 17:32 door Anoniem
Laat me raden, het is nu nog veiliger? ;)
10-04-2012, 18:33 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
10-04-2012, 18:34 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
10-04-2012, 18:47 door Anoniem
Ja het is nu nog veiliger dus we moeten met zijn alleen zo snel mogelijk gebruik maken van het nieuwe internetbankieren. Dat oude internetbankieren was namelijk niet (meer) veilig ...

Goh dat verhaal klinkt bekend in de oren ...
11-04-2012, 07:10 door suder
Er zullen wel een hoop internetbankierders hysterisch worden als ze op de vernieuwde site komen en direct alle kabels achter hun pc doorknippen...
11-04-2012, 15:06 door Anoniem
Persoonlijk zou ik zien dat men twee factor authenticatie zou implementeren i.p.v. de layout e.d. Het feit dat je alle financiele gegevens kan bekijken via slechts een gebruikersnaam / wachtwoord verbaast mij bijzonder.
11-04-2012, 19:03 door Anoniem
Ing heeft alleen de gebruiksvriendelijkheid van de website verbeterd. Dit gedaan a.d.v klachten en suggesties die zijn binnen gekomen van klanten en wellicht medewerkers aangezien zei hier dagelijks mee moeten werken. De website ondersteunt ook de nieuwste browsers en daarmee moet je ook zorgen dat je code etc wordt aangepast. De website is niet zozeer veiliger te noemen. Het heeft ook nooit echt met de veiligheid van de website te maken wanneer mensen slachtoffer worden van phishing of virus fraude. De klant wordt ondersteunt wanneer deze het slachtoffer is en verder wordt er op de gebruikelijke manier kennis gegeven d.m.v. van meldingen binnen mijning , tv, en overige websites als veiligbankieren.nl.
11-04-2012, 21:18 door Anoniem
Dat is een prima plan, die kabels doorknippen. Probleem opgelost. En dan moet je ook niet klagen,maar eerst es lezen wat er in de wereld gaande is.
19-04-2012, 18:56 door Anoniem
Ik vind de nieuwe pagina een onoverzichtelijke brij geworden.
23-04-2012, 13:16 door Anoniem
Sinds de nieuwe versie is uitgerold deze week geen toegang meer tot ING telebanking via IE versie 9 vanwege HTTP 403 error Lijkt mij geen toeval.
Na het inloggen volgt de melding “voor deze website moet u zich aanmelden”.
Meerdere contacten met ING support tot op heden zonder resultaat.
Reeds uitgevoerd:
* Browser geschiedenis wissen
* SSL status wissen
* Via ING site huidige url geverifieerd
* McAfee internet security meldt geen enkel probleem
* IE 9 versie en updates gecontroleerd, zijn meest recente

Alle artikelen (HTTP 403) lijken te wijzen op een probleem aan de server (ING) kant
Zijn er meer mensen met dit probleem? Oorzaak? Oplossing?

NB
Via Chrome wel toegang
27-04-2012, 21:08 door Anoniem
Ik had ook deze error en gebruik IE9. Ben op internet gaan speuren en vond gelukkig in een twitter iemand met hetzelfde probleem en de bijbehorende oplossing: ga naar de internetopties, beveiliging, vertrouwde websites: ik had daar de site van mijning staan, na verwijderen hiervan was het probleem bij mij opgelost.
27-04-2012, 22:05 door Anoniem
Wanneer https://mijn.ing.nl uit de "Vetrouwde websites" wordt gehaald, zal de 403 melding niet meer voorkomen.
12-05-2012, 10:10 door Anoniem
Ik had hetzelfde probleem, deze oplossing werkte bij mij ook. Bedankt voor het delen van de informatie
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.